گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا اوایل خرداد تامین شده است

شهرکرد - ایرنا - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری میزان ذخیره گندم استان را بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این میزان از گندم ذخیره شده، نیاز استان را تا ۱۰ خرداد تامین می‌کند.

کیقباد قنبری روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت گندم در هفت استان جنوبی و گرمسیر کشور آغاز شده است و به‌زودی با حمل گندم برداشت شده از این استان‌ها به ویژه استان‌های خوزستان و فارس، ذخیره گندم چهارمحال و بختیاری نیز افزایش خواهد یافت و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از نظر ذخیره‌سازی و تامین گندم هم‌اکنون در جایگاه هجدهم کشور قرار دارد، تصریح کرد: مراحل بارگیری و حمل چهار هزار تن گندم اختصاص یافته به استان نیز از هفته آینده از بندر امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

قنبری به آغاز فصل خرید گندم در استان از ابتدای تیرماه نیز اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی مراکز و عوامل خرید گندم در حال انجام است و امسال هر کیلوگرم گندم به قیمت تضمینی ۴۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری همچنین به تامین برنج مورد نیز بازار استان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: توزیع ۵۰۰ تن از این میزان برنج در حال انجام است و ۴۰۰ تن دیگر نیز تا پایان ماه مبارک رمضان در بازار استان توزیع می‌شود.

قنبری با بیان اینکه در زمینه تامین شکر کمبودی وجود ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار تن شکر در انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی استان موجود است و درخواست برای اختصاص ۱۰ هزار تن دیگر نیز ارائه شده است که به زودی تامین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت و ۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha