ورود به پارک های ملی بمو، قطرویه و بختگان فارس تا نیمه خرداد ممنوع است

شیراز-ایرنا-با آغاز فصل زاد و ولد حیات وحش فارس ؛ بازدید و کوهنوردی در پارک های ملی بمو، قطرویه و بختگان به دلیل آغاز فصل زاد آوری، تا نیمه خرداد ممنوع است.

 لیلا جولایی، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس روز جمعه اعلام کرد : با توجه به آغاز فصل زایش حیات وحش و به منظور فراهم آوردن محیطی امن برای زاد و ولد وحوش صدور مجوز​ بازدید و کوهنوردی در پارک های ملی بمو، قطرویه و بختگان تا ۱۵ خرداد میسر نخواهد بود.

جولایی در این باره بیان کرد: از طبیعت گردان و کوهنوردان درخواست می شود در سایر مناطق استان نیز با رعایت اصول طبیعت گردی از جابجا کردن نوزادان حیات وحش خودداری و تمهیدات لازم را به منظور حفظ آرامش منطقه و حیات وحش به عمل آورند.

وی افزود: همچنین در صورت مشاهده و اطلاع از زنده گیری نوزادان حیات وحش موضوع را در اسرع وقت به​ ادارات حفاظت محیط زیست استان اطلاع دهند.

پارک ملی بمو شیراز در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال این شهر،منطقه حفاظت شده قطروئیه واقع در شهرستان نی ریز در فاصله ۲۱۷ کیلومتری شرق شیراز زیستگاه حیات وحش و رویشگاه گیاهان است. 

پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش بختگان نیز در شمال غرب شهر نی‌ریز و ٧٠ کیلومتری آن قرار دارد و در سال ١٣٥٤خورشیدی به عنوان پناهگاه حیات‌وحش مصوب شد و بخشی از شمال دریاچه بختگان را در بر می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha