فرماندار بجستان: محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان افزایش می‌یابد

گناباد- ایرنا- فرماندار بجستان گفت: نظارتهای مسوولان با همکاری مراجع قضایی در مدت محدودیتهای کرونایی افزایش می‌یابد و با متخلفانی که با سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند به صورت قاطع برخورد می شود.

حسین ابراهیمی کردیانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اعلام وضعیت نارنجی در این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا افزود: موفقیت در تحقق اهداف محدودیتهای کرونایی و کاهش تبعات کرونا با همکاری آحاد مختلف جامعه در رعایت پروتکلهای بهداشتی امکان پذیر است و همه باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

وی ادامه داد: جلوگیری از افزایش یا تمدید محدودیتهای کرونایی نیازمند همراهی مردم در رعایت قوانین و مصوبات است و رعایت پروتکلهای بهداشتی باید به عنوان یک مساله مهم در بین آحاد جامعه نهادینه شود.

فرماندار بجستان گفت: در راستای اعمال محدودیتهای کرونایی در بجستان گروههای شغلی سه و چهار تعطیل شده و اصناف گروههای یک و ۲ با رعایت پروتکلهای بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

وی افزود: رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط اصناف از اهمیت بسیار برخوردار است و در ارایه خدمات به مردم باید مسائل پیشگیرانه را به صورت کامل رعایت کنند و با متخلفان بهداشتی بدون اغماض برخورد می شود.

ابراهیمی کردیانی ادامه داد: خروج خودروهای دارای پلاک بومی از بجستان و ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان ممنوع است و تردد مسافران عبوری از جاده کمربندی و کنارگذر بجستان امکان پذیر است و رانندگان وسایل نقلیه که این مسائل را رعایت نکنند جریمه می شوند و منع تردد شبانه در سطح شهر نیز از ساعت ۲۲ تا سه بامداد ادامه دارد.

وی گفت: همچنین فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و آموزشهای حضوری تمامی مدارس و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان بجستان تعطیل است و با استفاده از بستر فضای مجازی انجام می شود و فعالیت ادارات بنا به تشخیص مدیران آنها با حضور دو سوم نیروها و دورکاری یک سوم کارکنان آنها انجام می شود.

مرکز شهرستان ۳۵ هزار نفری بجستان در ۲۸۹ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون دو میلیون و ۴۹ هزار و ۷۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر را در کشورمان گرفته است. یک میلیون ۷۰۲ هزار و ۶۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت هم‌اینک ۲۵۷ شهرستان از جمله مراکز همه استانها و کلانشهرهای ایران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۱۲۹ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان در شرایط آبی شیوع ویروس همه‌گیر هستند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

بر این اساس نمودار ابتلا و بستری کرونا در ایران با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانهای کشور با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجهند. این در حالی است که میزان عمل به پروتکلهای بهداشتی در سطح کشور همچنان پایین و نگران کننده بوده بطوری که طبق آخرین ارزیابیها این میزان تنها ۵۶ درصد است.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۳۶ میلیون و پنج هزار و ۸۵۲ نفر را بیمار کرده و جان دو میلیون و ۹۳۹ هزار و ۷۷ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۰۹ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۴۳۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۳۱ میلیون ۸۶۹ هزار ۹۸۰ بیمار کووید ۱۹ و ۵۷۵ هزار و ۵۹۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای برزیل، هند و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha