فراخوان صاحب‌نظران برای به روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش

تهران- ایرنا- دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش طی فراخوانی از ذی‌نفعان آموزش‌وپرورش خواست تا ایده‌ها و نظرات کارشناسی درباره ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ارائه دهند.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌عنوان سندی راهبردی، سازوکاری مهم در راستای ایجاد ادبیات مشترک و رسیدن به نقطه تفاهم و اجماع و درنهایت، تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی کشور است. نحوه ترمیم و به‌روزرسانی در بخش سوم فصل هشتم سند تحول بنیادین، بیان ‌شده است.

همچنین، در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ضرورت بازنگری سند تحول، مورد تأکید قرارگرفته است. از این‌رو، تغییرات گسترده و پرشتاب در حوزه تربیت و توجه جدی به نیازهای دانش‌آموزان، ضرورت بازنگری و ترمیم سند تحول بنیادین را مورد توجه قرار داده و انجام آن با سه رویکرد تکمیلی و آینده نگرانه، اصلاحی و اجرایی در دستور کار دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش قرار گرفته است.

این فراخوان در راستای زمینه‌سازی و تسهیل دسترسی فراگیر به تجارب و نظرات ارزشمند اساتید، نخبگان دانشگاهی، حوزوی، مدیران، کارشناسان و فرهنگیان  و دریافت دیدگاه‌های اندیشمندان و صاحب‌نظران، اعضای  انجمن‌ها و اندیشه‌های علمی و پژوهشی و سایر سازمان‌های سهیم و مؤثر در بهبود عملکرد کیفیت مدارس تدوین شده است.

با توجه به این مهم و به‌موازات تلاش برای تحکیم و تعمیم جایگاه تحولی، علمی و کاربردی آموزش‌وپرورش، تحقق اهداف تحولی و تربیت دانش‌آموزان کشور، از تمام صاحب‌نظران حوزه‌های مرتبط با آموزش‌وپرورش، کارشناسان، فرهنگیان عزیز، ذی‌نفعان و علاقه‌مندان حوزه آموزش‌وپرورش دعوت می‌شود به‌منظور مشارکت و کمک به اصلاح و ترمیم سند تحول بنیادین مبتنی بر سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش، بنیان‌های نظری (مبانی نظری سند تحول)، تجربیات زیسته و اجرایی، تغییرات و تحولات محیطی، پژوهش محوری، توجه توأمان به «آرمان» و «واقعیت» و شاخص پذیر کردن اجرای سند تحول، با ارائه خلاصه ایده‌ها و نظرات کارشناسی خود را پیرامون موضوع و با توجه به هر یک از محورهای این فراخوان، دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش در بهره‌مندی از نظرات علمی و راهگشا، یاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha