۴۰۲ نفر در آستارا علیه کرونا واکسینه شدند

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: ۴۰۲ نفر از اقشار مختلف نظیر پزشکان، پاکبانان، جانبازان و بیماران خاص در این شهرستان، علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرید بصیری مقدم روز دوشنبه در جریان واکسیناسیون پزشکان در مرکز بهداشت شهید محمدزاده آستارا افزود: ۳۲ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری هستند و شهروندان از ترددهای غیرضروری و دورهمی های خانوادگی خودداری و شیوه نامه های بهداشتی را با توجه به قدرت انتشار و ابتلای ویروس جهش یافته، به دقت و بیشتر از گذشته رعایت کنند.

وی گفت: با افزایش آمار ابتلای افراد به ویروس کرونا به طور طبیعی با مشکل کمبود تخت و ظرفیت مراکز درمانی و فشار مضاعف بر کادر درمان مواجه خواهیم شد و این امر منجر به افزایش مرگ و میر مبتلایان می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: هرچه میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بیشتر شود، شیوع ویروس و ابتلای افراد کاهش خواهد یافت و شرایط بیشتر ارائه خدمات به بستری ها فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی آستارا هم گفت: امروز ۴۸ نفر از پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی و فعال در بخش خصوصی، علیه کرونا واکسینه شدند و این قشر در معرض خطر ابتلا به ویروس بودند.

علی صادقی حریری افزود: ۹۵ درصد اعضای نظام پزشکی فعال در بخش خصوصی شامل پزشکان، متخصصان، دندانپزشکان، داروسازان و لیسانسیه های پروانه دار در آستارا واکسینه شدند و دستیاران و نیروهای فعال در مطب ها، درمانگاه ها و داروخانه ها در اولویت های بعدی هستند.

وضعیت آستارا از نظر شیوع کرونا قرمز است و این ویروس در دنیا خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته و بهترین راهکار مقابله با آن، رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha