نگاهی بر اخبار مناطق تهران؛ برگزاری جشنواره مجازی عطر قرآن در منطقه ۴

تهران-ایرنا- معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ تهران گفت : همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، جشنواره مجازی «عطر قرآن» در منطقه ۴ برگزار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه «محمد خادمی» اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جشنواره مجازی «عطر قرآن» در دو بخش بزرگسالان با موضوعات تفسیر قرآن کریم، تلاوت تحقیق، مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب و همخوانی قرآنی و کودک و نوجوان با موضوعات نقاشی، بلبلان وحی، همخوانی قرآنی، گلبانک موذن و سرودهای قرآنی جشنواره عطر قرآن برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، حوزه مقاومت بسیج ۱۵۱ قدس و کانون فرهنگی تبلیغی رشد معنوی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در این جشنواره گروه‌های سرود و همخوانی می‌توانند آثار خود با موضوعاتی از قبیل، ماه مبارک رمضان، مناجات خوانی، قرآن، میلاد امام حسن مجتبی (ع)، امام علی (ع)، لیالی قدر و عید سعید فطر را بصورت صوتی و تصویری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که پس از بررسی، از ارسال کنندگان آثار برگزیده در ایام عید سعید فطر تقدیرخواهد شد.

خادمی افزود : علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع از جزئیات ثبت نام و نحوه  ارسال آثار از طریق عضویت در کانال عطر قرآن به آدرس etr_quran@ در شبکه های اجتماعی ایتا و سروش حداکثر تا پایان روز سی ام فروردین ماه سال جاری اقدام کنند.

آرام‌سازی تقاطع خیابان ولی‌عصر و زرتشت 

«تورج فرهادی» شهردار منطقه ۶ تهران در اعلام میزان پیشرفت پروژه ولی‌عصر ۱۴۰۰، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از محور میدان ولیعصر(عج) تا تقاطع خیابان زرتشت حتی در تعطیلات نوروز هم متوقف نشد.

وی درباره پروژه ولی‌عصر ۱۴۰۰ در محدوده شهرداری این منطقه، گفت: این پروژه در دو حوزه خدمات شهری و محیط زیست و فنی و عمرانی انجام می‌شود و از عملیات پاکسازی برچسب و بنر، پاکسازی معابر، نظافت باغچه‌ها، پاکسازی انهار و حوضچه‌ها و بازپیرایی محدود فضای سبز، اصلاح تشتک و کندوکوب تشتک درختان از محور میدان ولیعصر(عج) تا تقاطع خیابان زرتشت آغاز شده است.

وی از نصب بنر، شناسایی و انسداد کلونی موش‌ها و طعمه‌گذاری، حذف زوائد و آلودگی‌های بصری در نماها، ساماندهی جداره‌ها، رنگ‌آمیزی پایه‌های چراغ و تابلوها و جداول به عنوان دیگر اقدامات در حوزه ساماندهی و زیباسازی در این محور نام برد و گفت: ساماندهی پلاک اصناف نیز در این طرح اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۶ تهران درباره ساماندهی تابلوهای اصناف در محور حضرت ولیعصر(عج) تا تقاطع زرتشت که توسط اداره زیباسازی این منطقه در حال اجراست، گفت: برای ساماندهی تابلوهای اصناف، تابلوهای صنوف که دارای مجوز یا فاقدمجوز هستند شناسایی شده و صدور و ابلاغ اخطار به مالکین تابلوهای غیرمجاز صورت گرفته است.

فرهادی افزود: ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی و همچنین ساماندهی تابلوهای برخی اصناف در محور حضرت ولیعصر(عج) به منظور شناسایی تابلوهای فرسوده و ساماندهی وضعیت ظاهری این محور و هدایت مالکین تابلو به زیباسازی جهت اخذ مجوز تابلو یا ابقاء تابلو صورت گرفته است.

وی افزود: تا کنون در ۱۰۰ مورد به مالکین تابلوهای غیرمجاز، از حالت خارج شده، عمود بر نما و فرسوده واحدهای تجاری تذکر و اخطار داده شده که در ۸۰ درصد موارد نسبت به ساماندهی تابلو اقدام کرده‌اند و فقط حدود ۲۰ درصد آنها تا سه اخطار هم گرفته‌اند.

شهردار منطقه ۶ تهران همچنین در اشاره به فعالیت معاونت فنی و عمرانی این منطقه در قالب پروژه ولی‌عصر ۱۴۰۰، از مرمت و ترمیم دریچه‌ها و مرمت پیاده‌رو خیابان ولیعصر(عج) نام برد و گفت: در تعطیلات نوروز، عملیات سنگفرش شدن تقاطع خیابان زرتشت با خیابان حضرت ولیعصر آغاز شد که هدف از اجرای این پروژه، آرام‌سازی در این محور است. هر چند خودرو همچنان در آن تقاطع، تردد دارد اما با این آرام‌سازی به دنبال اولویت‌بخشی پیاده به سواره و دنبال کردن سیاست انسان‌محور کردن شهر هستیم.

فرهادی در ادامه از اجرای نهر سنگی در خیابان ولی‌عصر از تقاطع خیابان زرتشت تا میدان ولی عصر خبر داد و گفت: این پروژه تا کنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اجرای ۱۰۰ هزار متر خط کشی محوری در منطقه ۱۴

«مهدی فولادی» معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری منطقه ۱۴ از اجرای بیش از ۱۰۰ هزار متر خط کشی محوری در معابر و  بزرگراه ها به منظور ایمن سازی مسیرهای عبوری این منطقه خبر داد.

وی افزود: اجرای عملیات خط کشی محوری با هدف تسهیل در عبور و مرور و ایمن سازی مسیرهای عبوری، در ۹۰ هزار متر از معابر و بزرگراه ها انجام و ۲۰ هزار متر نیز در حال اجراست.

فولادی افزود: بزرگراه های بسیج، امام علی(ع) و شهید محلاتی و خیابان های خاوران، هجرت، فهمیده، حبیبی، کریمشاهیان، شاه آبادی، شاهد، سعیدی، آل آقا، شیخی از محل های خط کشی شده است.

وی با اشاره به خط کشی خیابان تازه احداث شده الله اکبر جنوبی در روزهای آتی، ادامه داد: خیابان های نورصالحی، صاحب الزمان(عج)، افراسیابی و  عجب گل نیز از معابر طرح روکش آسفالت هستند که در برنامه خط کشی قرار گرفته اند و به زودی عملیات اجرایی آن به اتمام می رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۴؛ اجرای خط کشی ۷۵ بلوک عابر پیاده، احیای خط کشی ۴۰ بلوک عابر پیاده و خط کشی محل های پارک ویژه معلولین را از دیگر اقدامات انجام شده در ماه اخیر برشمرد.  


ایجاد ۱۲۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ۱۴۰۰ در منطقه۱۳

«مجتبی شکری» با اشاره به برگزاری جلسه ستاد هماهنگی انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و میان دوره ای خبرگان در منطقه ۱۳ شهرداری، گفت: ۱۲۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات پیش رو در محدوده منطقه تعیین شد.

وی با بیان اینکه سه انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و میان دوره ای خبرگان در ۲۸ خرداد با حضور مردم انقلابی انجام خواهد شد، ضمن اعلام آمادگی شهرداری منطقه۱۳ برای همکاری با ادارات و دستگاه های مجری امر انتخابات در چهار چوب قوانین و مقررات گفت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات شهری از قبیل ایجاد فضاهای شهری برای تبلیغات داوطلبان و آماده سازی شعب اخذ رأی زمینه لازم را برای حضور پر شور مردم در سیزدهمین دوره انتخابات فراهم می کنیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha