۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۰۲
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84293328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند افزایش شیوع کرونا در میان جوانان آمریکا

۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۰۲
کد خبر: 84293328
روند افزایش شیوع کرونا در میان جوانان آمریکا

تهران- ایرنا- یافته‌های مقامات بهداشتی آمریکا نشان می‌دهد که روند شیوع بیماری کووید ۱۹ در میان جوانان در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا از وال استریت ژورنال، براساس یافته‌های جدید روند شیوع کرونا در پنج ایالت میشیگان، نیویورک، فلوریدا، پنسیلوانیا و نیوجرسی افزایش یافته است و ۴۲ درصد از مبتلایان افرادی هستند که برای اولین بار به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند.

اطلاعات نشان می دهد، در ایالت میشیگان بزرگسالان ۲۰ تا ۳۹ ساله بالاترین نرخ مبتلایان روزانه را دارند. تعداد نوجوانان ۱۹ ساله و کمتر نیز بیش از ۴ برابر شده است. از اوایل هفته گذشته ۳۰۱ مورد شیوع کرونا در مدارس نیز گزارش شده است.

اپیدمیولوژیست‌ها و مقامات بهداشت عمومی آمریکا از انجام ورزش در مدارس به عنوان منبع اصلی انتقال کرونا در هفته‌های اخیر یاد کرده‌اند.

انجام فعالیت‌های ورزشی در مدارس و کلوپ‌های ورزشی موجب نزدیک‌تر شدن جوانان به یکدیگر می‌شود و به راحتی می‌تواند ویروس جهش یافته انگلیسی که به (B.۱.۱.۷) معروف است را منتقل کند.

امیلی مارتین ویروس شناس دانشگاه میشیگان گفت: قبلاً اینگونه بود که ما ویروس‌های جهش یافته مختلفی داشتیم، این موارد در شرایط کاملاً محدودی بودند اما اکنون به طور قطع شاهد مواردی هستیم که در جامعه عمومی بروز می‌کند. "

مارتین افزود: این نگران کننده است که ما شاهد افزایش موراد مبتلایان در گروه های جوانی هستیم که نمی توانیم از واکسن برای آنان استفاده کنیم.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون بیش از ۳۱ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۹۷ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و ۵۷۵ هزار و ۸۵۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار بهبودیافتگان نیز ۲۴ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۷۹۴ نفر گزارش شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha