۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84300597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز درمان سرپایی بیماران کووید۱۹ در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مرکز درمان سرپایی بیماران کووید۱۹ استان از چهارشنبه هفته جاری در بیمارستان ارتش بجنورد راه‌اندازی می‌شود.

دکتر قاسم بیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در روزهای اخیر برای ارائه خدمات درمانی بهتر، ظرفیت تخت ها افزایش یافته است، اظهار داشت: با توجه به افزایش بستری های مبتلایان به ویروس کرونا در استان برنامه ریزی های لازم برای درمان سرپایی بخشی از بیماران بستری که وضعیت بهتری را دارند، انجام شده است.

وی یادآور شد: در واقع این افراد طبق نظر پزشکان متخصص ترخیص می شوند اما روزانه به کلینیک سرپایی بیمارستان ارتش بجنورد مراجعه و داروهای مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

وی با اشاره به افزایشی بودن روند ابتلا به کووید ۱۹ در هفته اخیر اظهار داشت: در حال حاضر موثرترین راه مقابله با این بیماری، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و حضور  نیافتن در مکان های شلوغ و دورهمی ها است.

پیشتر هم رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفته بود: ۶۰۰ تخت بیمارستان در استان به درمان مبتلایان به کرونا اختصاص یافته است که از این تعداد هم‌اکنون ۲۶۷ تخت اشغال است.

سیداحمدهاشمی افزوده بود: بیماران غیرکرونایی بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد به بیمارستان امام علی(ع) منتقل می شوند و تمامی تخت های بیمارستان امام حسن(ع) به جز بخش قلب به درمان مبتلایان به کرونا اختصاص می یابد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، بر اساس دستورالعمل ها، جراحی و بستری غیرضروری در بیمارستان ها لغو شده است.

ویروس کرونا نخستین بار با شناسایی یک بیمار مشکوک  به کووید۱۹ در اسفندماه ۹۸ در خراسان شمالی شیوع یافت و در هفته اخیر وارد موج چهارم این بیماری در استان شده ایم .

هم اکنون ۴۳۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند و همین تعداد بیمار نیز در چند روز گذشته پس از بهبودی نسبی بیمارستان ها را ترک کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha