استفاده از خلاقیت جوانان آینده درخشان سیستان وبلوچستان را تضمین می‌کند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بکارگیری دانش، خلاقیت جوانان، استعداهای ویژه و امکانات پایه‌ای موجود آینده درخشانی را برای این استان با توجه به مزیت‌هایش فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی شامگاه دوشنبه در نشست اقتصاد دانش بنیان سیستان و بلوچستان که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد اظهارداشت:امروز سرمنشا اقدامات خوبی در این استان خواهد بود و در این راستا باید از تلاش دکتر ستاری که این پنجمین سفرشان به منطقه است قدردانی کرد.

وی افزود: توسعه پارک علم و فناوری، مرکز نوآوری، شکل‌گیری آزمایشگاه‌ها، کانون‌های توسعه، صندوق پژوهش و فناوری و خانه خلاق و سایر اتفاقاتی که در سیستان و بلوچستان انجام شده باید مورد توجه باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اتفاقاتی که در حوزه دانش‌بنیان شهرهای زاهدان، زابل و سراوان با توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد در ایجاد اشتغال، کارآفرینی، و ایجاد امید در میان جوانان نقش‌آفرینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری در موضوعات صنعت، معدن، کشاورزی و آ ب ژرف اقدامات خوبی داشته و در زمینه این آب ژرف دستور حفاری جدید برای شروع کار مشخص و حداکثر رونمایی از نتایجش روز میلاد امام رضا(ع) در ۳۰ خرداد اتفاق خواهد افتاد.

موهبتی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در حوزه دانشگاه‌ها حمایت‌های خوبی انجام داد زیرا استعدادها و امکانات پایه‌ای در این استان وجود دارد که اگر به بهره‌برداری برسد تحول بزرگی خواهد بود.

وی گفت: افزایش بودجه سیستان و بلوچستان در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ و در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ رشد داشته و هم‌اینک سرجمع بودجه کشور ۷۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد که لایحه بودجه این استان نسبت به پارسال ۴۵ درصد افزایش یافته است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد بودجه به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده که این مهم در این استان امید آفرین خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha