۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 3081
کد خبر: 84302601
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاخت و تاز ویروس جهش یافته کرونا در اروپا

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱
کد خبر: 84302601
تاخت و تاز ویروس جهش یافته کرونا در اروپا

تهران-ایرنا-اگرچه با اعمال قرنطینه و محدودیت های کرونایی، بحران شیوع کرونا اندکی در کشورهای اروپایی فروکش کرده، اما به دلیل تاخیر و کندی روند واکسیناسیون کووید-۱۹ در این کشورها، گونه های جهش یافته این ویروس، افسارگسیخته در حال افزایش است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نشریه فرانسوی لوفیگارو در گزارشی اوضاع مدیریت بحران کرونا در اروپا را به تابلویی ناهمگون توصیف کرد که در آن کشورهای مختلف اروپایی وضعیت متفاوتی دارند.

لوفیگارو نوشت: از میان کشورهای اروپایی، انگلیس و پرتغال پس از سپری کردن دوران سخت قرنطینه و محدودیت های کرونایی اکنون تا حدی موفق به مهار گردش این ویروس شده اند، این در حالی است که دیگر کشورها همچون فرانسه در بحبوحه موج سوم کرونا قرار داشته و فشار بسیار زیادی به بیمارستان های این کشور تحمیل می شود. بنابراین آمار مبتلایان روزانه در انگلیس دو هزار و ۵۰۰ نفر بوده حال آنکه در فرانسه این رقم به سی هزار مبتلا در روز می رسد.

این رسانه فرانسوی افزود: کارزار واکسیناسیون در قاره اروپا با کندی روبروست و به تنهایی قادر نیست آمار مبتلایان را کاهش داده و شرایط را به حالت طبیعی برگرداند.

لوفیگارو به نقل از میلن اگلیسترو، ویروس شناس و مدیر موسسه ملی تحقیقات کشاورزی، تغذیه و محیط زیست (INRAE) فرانسه تصریح کرد: اکثر موارد ابتلا در قاره اروپا مربوط به ویروس نوع B.۱.۱.۷ یا همان ویروس انگلیسی کرونا است.

میلن اگلیسترو همچنین به دو نوع خطرناک دیگر این ویروس اشاره کرد و گفت: دو نوع بسیار مسری دیگر نیز وجود دارد که بسیار نگران کننده است: نوع P۱ ، معروف به برزیلی و نوع B ۱.۳۵۱ ، معروف به آفریقای جنوبی.

این ویروس شناسی فرانسوی تاکید کرد: در مجموع، ویروس برزیلی و آفریقای جنوبی کمتر از ۵ درصد موارد در فرانسه را دربر می گیرند، اما در دیگر نقاط جهان تا بیش از ۷۵ درصد موارد ابتلا نیز پیش رفته اند.

لوفیگارو به نقل از میلن اگلیسترو نوشت: در مورد اثربخشی ایمنی طبیعی یا ناشی از واکسن کرونا نباید به طور صفر و صدی به موضوع نگاه کرد؛ واکسن ها اگرچه ممکن است گاه نتوانند از ابتلای افراد به کووید-۱۹ به طور کامل جلوگیری کنند اما دست کم مانع از ابتلای افراد به اشکال حاد آن می شوند.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۴۲ میلیون نفر در اروپا به همه گیری کووید-۱۹ مبتلا شده که از این میان، بیش از ۹۷۸ هزار نفر جان خود را از دست داده و و بیش از ۳۷ میلیون نفر بهبود یافته اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha