۳ مجموعه ورزشی در استان تهران پلمب شد

تهران- ایرنا- رییس گروه نظارت بر فعالیت باشگاه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد: سه مجموعه ورزشی به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان تعطیلی اماکن در زمان شیوع کرونا، پلمب شدند.

رضا خرم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با دستور ستاد ملی کرونا کلیه فعالیت های ورزشی انفرادی، پر برخورد و آبی از ۱۶ فروردین ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی افزود: در هفته جاری پلمب سه مجموعه متخلف (یک مورد شهریار و ۲ مورد در پایتخت) و تذکر کتبی به ۱۰ مجموعه به علت رعایت نکردن به ابلاغیه های ستاد کرونا صادر شد.

به گفته وی، با وجود شیوع بیماری و برای ادامه دار شدن فعالیت ورزشی روز جمعه (سوم اردیبهشت) توسط ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

رییس گروه نظارت بر فعالیت باشگاه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به این سوال که از طریق برخی رسانه ها مطرح شده است که فعالیت استخرهای سرپوشیده بلامانع است آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ تاکید کرد: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و تا اطلاع ثانوی تمامی ورزش های انفرادی، استخرهای سرپوشیده و روباز، فعالیت رشته های پر برخورد، رزمی و روباز کماکان تعطیل است و در صورت بی توجهی مدیران، برخورد قانونی در کمین آنها خواهد بود.

خرم بیان کرد: همچنین با دستور ستاد ملی کرونا بخشودگی اجاره برای مجموعه های تحت پوشش این اماکن به بخش خصوصی صادر شده است.

گفتنی است که طبق ماده ۸۸ واگذاری اماکن دولتی به بخش خصوصی(اجاره سالانه)، حدود ۲۰۰ فضا واگذار شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه با تعطیلی اماکن ورزشی در قبال کرونا و در سال گذشته بسیاری از باشگاه‌ها به علت مشکلات مالی تعطیل و یا کاربری های خود را تغییر داده اند گفت: طی بازرسی ها متوجه شدیم که چهار مجموعه اقدام به تغییر کاربری داشته اند.

وی اضافه کرد: برای جبران خسارت ناشی از کرونا، تا کنون ۲۴ میلیارد تومان وام(به ازای هر فرد شاغل ۱۶ میلیون تومان) به بیش از ۵۰۰ باشگاه و با یکهزار و ۵۰۰ نفر از طریق بانک‌ها عامل پرداخت شده است.

خرم افزود: امسال نیز تا کنون هیچ دستوری از طریق سامانه کارآ در خصوص شرایط وام کرونایی ابلاغ نشده ولی کماکان ثبت نام های باشگاههای آسیب دیده در این نهاد انجام می‌شود.

این مسول ادامه داد: وام های جبران زیان کرونایی، با کارمزد ۱۲ درصد و پرداخت آن سه ساله است.

۵ هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی آبی و چند منظوره در استان تهران وجود دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha