حضور حداکثری در انتخابات نماد عینی همبستگی ملی است

تهران - ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با تاکید بر اینکه ملت ایران همواره خالق صحنه‌هایی باشکوه از وحدت و مشارکت در عرصه‌های گوناگون بوده است، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نماد عینی از همبستگی ملی است.

حسین یونسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و جبهه سلامت مسئولیت بزرگی را برای ما به ارمغان آورده اند، توضیح داد:  مشارکت میلیونی در انتخابات پیش رو می تواند ادای دین‌مان به شهدا و خانواده هایشان باشد چرا که حفظ امنیت کشور و تمامیت ارضی این مرز و بوم مرهون از جان گذشتگی آنان است.

وی، بصیرت و آگاهی سیاسی را یکی از عوامل حضور به موقع مردم در انتخابات کشور دانست و اظهار کرد: مشکلات متعدد اقتصادی، تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و نیز بیماری کرونا هیچ یک نمی توانند مانع حضور مردم ولایت مدار برای تعیین سرنوشت خود شود بلکه مردم مصمم تر از همیشه میدان دار صحنه سیاسی و اقتصادی کشور خواهند شد.

این استاد دانشگاه، عرق ملی و غیرت دینی هموطنان ولایت مدار را یکی از مولفه هایی دانست که تمام موانع را در عرصه های مختلف به موقع خنثی کرده است، گفت: مردم آگاه به ویژه در رویدادهای سیاسی همچون انتخابات با حماسه آفرینی و حضور حداکثری، اجازه سوء استفاده به معاندان نداده و نخواهند داد.

یونسی، افزود: در طول ۴۲ سال پیروزی انقلاب اسلامی، بارها و بارها حماسه آفرینی مردم با بصیرت تکرار شده است و در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز شاهد حضوری پرشکوه برگرفته از این فرهنگ غنی و همبستگی ملی خواهیم بود که به رخ جهانیان کشیده می شود.

استاد آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد تهران گفت: انتخابات از یک سو تجلی‌گاه وحدت مردم با نظام و احساس مسوولیت نسبت به سرنوشت کشور و نیز عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها، سیاست‌های استکبار جهانی و دشمنان توسط مردم فهیم و آگاه است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با اشاره به اینکه حضور پر شور مردم پای صندوق رای باعث ناامیدی دشمنان است، گفت: سالهاست رسانه های معاند که تعدادشان نیز کم نیست در تلاشند مردم کشور را به عدم شرکت در انتخابات و یا عدم همراهی نظام تشویق کنند.

وی با بیان اینکه در چهار دهه پس از انقلاب مردم کشورمان با غیرت و بصیرت ستودنی خود همچنان پشتیبان نظام هستند، یادآور شد: مردم ولایت مدار ایران همواره به حق خود آگاهند و می دانند انتخابات پیش رو فرصتی حساس و سرنوشت ساز است و با شرکت حداکثری در انتخابات از حق خود که مهم ترین حق سیاسی هر فرد است دفاع می‌کنند.

یونسی ضمن تاکید بر این موضوع که مردم ایران همواره خواهان صلح و آرامش برای همه ملت ها هستند، گفت: مردم غیور و سلحشور ایران همواره با پیروی از رهبر معظم انقلاب و  با بصیرت همیشگی ، خرداد امسال نیز وحدت خود را با حضور حداکثری در انتخابات به نمایش می گذراند و به بدخواهان نشان خواهند داد که هیچ تحریم و یا شرایط سختی مانع وحدت و همبستگی مردم و همچنین مانعی در پشتیبانی از نظام اسلامی نمی شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در بخش دیگری از این گفت و گو ، مدت باقی مانده تا انتخابات را بسیار حساس خواند و از دست اندرکاران انتخابات خواست با تدبیر تهدیدها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند تا به مشارکت و همدلی مردم آسیب نرسد.

وی تاکید کرد: انتخابات نماد عینی همبستگی ملی هموطنان آگاه و ولایت مدار است و باید دست اندرکاران شرایط را برای حضور باشکوه مردم در این کارزار و رقابت سیاسی به شکلی فراهم کنند که به همبستگی آنها خدشه ای وارد نشود.

یونسی با یادآوری اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ و اینکه تمام تلاش احزاب و گروههای سیاسی باید برای ایجاد فضایی سالم برای حضور پرشور و گسترده مردم در صحنه انتخابات متمرکز شود، افزود:  از آنجایی که دفاع از انقلاب و دستاورد های این انقلاب مقدس تکلیف است، از صمیم قلب یقین دارم که مردم غیور ما با حضور شکوهمند خود بار دیگر و جانانه از آرمان های انقلاب دفاع خواهند کرد و با حضور با شکوه، انتخاباتی کم نظیر را رقم خواهند زد.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha