۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84304221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ تُن چوب و زغال تاغ سال گذشته در دامغان کشف و ضبط شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۲هزار و ۷۰ کیلوگرم چوب و ۳۰ کیلوگرم زغال تاغ طی سال گذشته در شهرستان دامغان کشف و ضبط شد.

علی اکبر عباسی راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این مقدار چوب و زغال تاغ طی ۱۳ فقره کشفیات از تاغزارهای شهرستان دامغان با همکاری نیروهای حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مأموران پاسگاه های انتظامی شهرستان کشف شد. 

وی ادامه داد: در این رابطه ۶ نفر متخلف بازداشت و ۶ دستگاه خودرو توقیف شد که پرونده این افراد به مراجع قضایی تحویل و برای تعدادی از آنها حکم قضایی صادر شد و تعدادی نیز در حال پیگیری است. 

عباسی راد ارزش محموله های کشف شده چوب تاغ را ۷۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و ارزش زغال کشف شده را بالغ بر ۳۰ میلیون ریال عنوان کرد. 

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه منابع طبیعی در توسعه پایدار کشور از عموم شهروندان به خصوص روستائیان تقاضا داریم تا همکاری لازم را با ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان داشته باشند و هر گونه برداشت غیرمجاز از سطح عرصه های منابع طبیعی را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و یا ۳۵۲۴۲۲۴۰ به این اداره گزارش کنند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان تصریح کرد: تاغ به علت مقاومت بالا به کم آبی و شرایط سخت محیطی ارزش فراوانی در تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش بادی و ایجاد گردو غبار دارد و در تولید علوفه و نفوذ آب به اعماق زمین تاثیر فراوانی دارد که استقرار این گیاه در مناطق بیابانی با مشکلات فراوان و صرف هزینه های هنگفت امکان پذیر است. 

به گزارش ایرنا، کشت تاغ یکی از ارزان ترین اقدامات در راستای مهار بیابانزایی است که همه ساله توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha