۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84307753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهزیستی زنجان حدود چهار میلیارد تومان برای تثبیت اشتغال پرداخت کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: توانمندسازی و اشتغال مددجویان و بهره مندی از همه ظرفیت ها از سیاست راهبردی بهزیستی است و در این راستا سال گذشته نزدیک به چهار میلیارد تومان جهت تثبیت اشتغالهای ایجاد شده از طریق سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی برای ۶۶۲ نفر پرداخت شده است.

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی متولی اشتغال نیست اما در رابطه با اشتغال جامعه هدف خود تسهیل‌گری می‌کند و سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد که از طریق بانک‌های عامل استانی و با معرفی ادارات بهزیستی شهرستان‌ها به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی به کمک هزینه عدم کارآیی افراد دارای معلولیت شاغل در بخش غیردولتی اشاره کرد و افزود: سال گذشته نیز بیش از سه میلیارد ریال جهت توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف پرداخت شده است.

این مسوول ادامه داد: مشوق های حمایتی از کارفرمایان در خصوص به کارگیری مددجویان بهزیستی به منظور تسهیلگری و تثبیت اشتغال مددجوی تحت پوشش این سازمان حداکثر به میزان ۲۳ درصد حداقل مزد تعیین شده کارگر مشمول قانون کار در آن سال و به مدت پنج سال، پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان از استان های پیشرو در واگذاری مسکن به مددجویان است، یادآور شد: از آغاز نهضت مسکن  نزدیک به سه هزار مسکن به جامعه هدف واگذار شده و در سال گذشته ۱۰۸ خانوار شهری علاوه بر دریافت ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ازمعافیت های انشعاباتی نیز برخوردار شده اند.

مدیر کل بهزیستی  استان زنجان  در ارتباط با پیشگیری از کرونا در مراکز تحت نظارت گفت : بهزیستی استان، از کل تعداد ۳۳ مرکز شبانه روزی شامل مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، شیرخوارگاه، مراکز سرپناه شبانه روز و ترک اعتیاد، مراکز نگهداری معلولین، سالمندان و بیماران روانی مزمن بیش ۱ هزار و ۱۰۰ نفر مقیم مراکز شبانه روزی هستند.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر  نظارت و کنترل دقیق با رعایت پروتکل های بهداشتی با حساسیت ویژه انجام می‌گیرید و خوشبختانه بهزیستی عملکرد خوبی داشته و حتی مورد تقدیر معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی استان نیز قرار گرفت.

گفتنی است در زمان حاضر بیش از ۲۹ هزار خانوار زنجانی از خدمات مددکاری و سایر خدمات بهزیستی بهره مند بوده که۷۵ مددکارحوزه امور اجتماعی و ۵۵ مدد کار درحوزه توانبخشی و پیشگیری با دانش فنی و تخصصی خود در عرصه های مختلف مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha