۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84308099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجلس به دنبال رونق وضعیت معیشتی و امنیت شغلی کارگران است

سنندج - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای وضعیت معیشتی، بیمه، تامین رفاه و امنیت شغلی کارگران از مهمترین برنامه‌هایی است که از طریق ارائه طرح در مجلس یا لوایح دولت دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، محسن فتحی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات جامعه کارگری، اظهار داشت: عدم توجه به ظرفیت تشکل‌های قانونی یکی از مشکلات امروز جامعه کارگری است که از اختیارات لازم برخوردار نیستند.

وی بر لزوم ارتقای جایگاه تشکل‌های قانونی کارگری تاکید کرد و افزود: تعامل فراکسیون کارگری با کمیسیون‌های تخصصی موثر در مجلس و دولت برای تحقق مطالبات جامعه کارگری همچون اقتصاد، عمران و برنامه، بودجه و محاسبات، از جمله برنامه‌های این فراکسیون است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به سرمایه‌های انسانی و کارگران به عنوان سربازان خط مقدم عرصه تولید نیز یکی از مواردی مهمی است که باید به آن اهمیت داده شود.

فتحی تاکید کرد: همه از شرایط معیشتی کارگران و کوچک شدن روزانه سفره این قشر زحمتکش که چرخ‌های اقتصادی کشورمان را در شرایط کنونی در سایه تحریم به حرکت درآورده‌اند، مطلع هستیم.

وی اظهار داشت: اگر خط فقر را ملاک قرار دهیم، تمام کارگران از لحاظ اقتصادی وضعیت نامطلوبی دارند و با توجه به رشد افسار گسیخته قیمت کالاهای اساسی، این قشر آسیب‌پذیر برای تامین حداقل‌های اولیه زندگی با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، لذا لازم است در حمایت از این قشر و طبقات مزدبگیر نگاه ویژه‌تری شود.

عضو فراکسیون کارگری مجلس یازدهم یادآور شد: بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق کارگران بازنشسته باید ۹۰ درصد شاغلان باشد که تحقق این مهم در خصوص کارگران تامین اجتماعی فاصله زیادی تا اجرای این مصوبه وجود دارد.

فتحی افزود: نگاه برخی مسوولان مربوطه به گونه‌ای است که در تصمیم‌گیری‌ها نسبت به تامین منافع کارگران بی‌توجه هستند و این قشر همیشه در تعیین اعتبارات در ردیف آخر قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که همیشه در خصوص حمایت معیشتی از کارگران با آن مواجه هستیم تعیین دستمزد است، کما اینکه پیوسته در این زمینه این بهانه وجود دارد که افزایش حقوق کارگران به تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی منتهی می‌شود و این دلیل بیهوده‌ای است که توجیه اقتصادی ندارد.

اولین روز از ماه "می" هر سال که در تقویم کشورمان معمولاً با روز ۱۱ اردیبهشت ماه مصادف است، روز جهانی کار و کارگر نام دارد. برنامه‌های گرامیداشت هفته کار و کارگر در ایران از هشتم اردیبهشت ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

در استان کردستان بیش از ۱۰۰ هزار کارگر در بخش‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha