عبدالرضا چراغعلی عصر دوشنبه در نخستین جلسه اعضای شورای ترافیک و حمل و نقل استان تهران افزود: این درحالی است که در ۱۰ ماه ابتدایی سال گذشته میزان مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای نسبت به مدت مشابهه سال پیشتر، ۲.۵ درصد کاهش یافت.
وی اضافه کرد: بیشتر تلفات رانندگی تهران در شهرهای این استان رخ می دهد در حالی که در کشور بیشترین میزان مرگ و میر در جاده ها اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: امروز مقرر شد برای احصا نقاط پرخطر استان در سه بخش شرق، غرب و تهران بزرگ جلسات میدانی ترافیک برگزار و اولویت ها توسط پلیس راهور جمع بندی شود و با استفاده از منابع مالی استانی و بهره گیری از منابع ملی، نقاط پرخطر را به حداقل برسانیم.
چراغعلی گفت: با توجه به اینکه سهم قابل توجهی از ترافیک استان شکل ملی دارد و به دلیل مراجعه های کشوری است، اعتبارات استانی برای حل چالشهای این حوزه ناچیز است.
وی با تاکید بر اینکه باید از منابع ملی بهره گرفته شود، افزود: این موضوع را استاندار تهران از طریق وزیر راه و شهرسازی و سایر مقامات مسئول پیگیری می کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران بیان داشت: ۴۸۳ نقطه پر خطر در استان تهران وجود داشت که از این تعداد تاکنون ٣٢٢ نقطه ایمن شده است و الویت ما در سالجاری رفع دیگر نقاط پر خطر است.
نظر شما