جامعه شیلات کشور زیر چتر مهارت قرار می‌گیرند

تهران- ایرنا- رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: جامعه صیادی و شیلات کشور زیر چتر مهارت قرار می‌گیرند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «علی‌اوسط هاشمی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی سه‌جانبه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سازمان شیلات ایران و اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران اظهار داشت: ظرفیت‌های مهارت‌آموزی سازمان به خوبی توزیع شده است و با داشتن پنج‌هزار و ۴۰۰ کارگاه مهارت‌آموزی مجهز، توانسته است با اصناف و واحدهای صنعتی تعامل خوبی برقرار کرده و با استفاده از عناصر حمایتی و تشویقی مهارت را در بین این گروه ارتقا دهد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از دو مقوله «سنجش مهارت» و «پروژه محوری» به عنوان عناصر اساسی در صیانت از مهارت‌آموزی و اعتبار جهانی گواهینامه‌های مهارتی سازمان نام برد و اظهار داشت: این دو سرمایه ای برای کشور محسوب می شود که می‌توانند به ‌طور وسیع فقر و بیکاری را کاهش دهند.

هاشمی گفت: در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه مذکور بازنشستگان حوزه صیادی و شیلات نیز می توانند با اخذ مجوز و تأسیس آموزشگاه های آزاد، تجربه خود را به نسل جدید این شغل انتقال دهند.

وی تصریح کرد: این نگاه به همراه آمایش سرزمین، رسیدن به ظرفیت ملی، اقتصاد کلان و پایداری مشاغل را به دنبال دارد و علاوه بر آن مشاغل بومی و صیادی سنتی را با دانش تلفیق می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همین زمینه گفت: گرایش فارغ التحصیلان به حوزه مشاغل غیردولتی باید به گونه‌ای شکل گیرد که دامنه انتظار افراد جویای کار برای رسیدن به شغل کاهش یابد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه این نخستین بار است که در کشور به صیادی و مشاغل ساحلی به صورت تخصصی پرداخته می‌شود، اظهار داشت: با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های سه دستگاه می توان به نقش‌های پایدار و سرمایه‌ساز در حوزه صیادی و شیلات دست یافت.

«سیدحسن گیتی‌پسند» معاون آموزشی اتحادیه سراسری تعاونی صیادی‌های کشور نیز در این مراسم گفت: وجود پنج‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل در جنوب و شمال کشور نیازمند توسعه و آموزش با محوریت دریا و مشاغل مرتبط با آن، با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

بر اساس این گزارش، اجرای دوره های آموزشی مهارتی متناسب با استاندارد های مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (توسط بخش دولتی و بخش خصوصی دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور) با محوریت فعالیت‌های شیلاتی، تهیه و تدوین استانداردهای شغل و شایستگی مورد نیاز صنعت شیلات و صیادی کشور، برگزاری آزمون های سنجش و ارزشیابی مهارت متقاضیان آزمون های مهارتی و تعیین صلاحیت مدرسین، برگزاری دوره های آموزشی و تبادل دانش فنی به منظور افزایش توان علمی، فنی و تجربی مدرسین، آموزش و تربیت نیروی کار ماهر و توانمند مورد نیاز صنعت شیلات و صیادی کشور، تربیت نیروهای کارآفرین برای بهره برداری از ظرفیت های بالقوه تولیدات صنعت شیلات و صیادی کشور و یکپارچه سازی استانداردها و توسعه تعاملات فی مابین و اشتراک گذاری ظرفیت ها برای هم افزایی بیشتر از محورهای اصلی تفاهم نامه مذکور است.

این تفاهم‌نامه با هدف اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی متناسب با استانداردهای مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با محوریت فعالیت‌های شیلاتی، امروز هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، به امضای علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «نبی اله خون میرزایی»، معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و «یعقوب دوجی» مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha