۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84311005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخبار کوتاه جنوب آذربایجان‌غربی

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
کد خبر: 84311005
اخبار کوتاه جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- نجات جان یک بانوی ۵۵ ساله از مناطق کوهستانی، جان باختن یک راننده بر اثر تصادف در جاده‌های مواصلاتی و تعطیلی میدان دواب اشنویه و رفع تصرف چهار هکتار از اراضی شاهین دژ از مهم‌ترین اخبار کوتاه جنوب آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته است.

رییس هلال احمر اشنویه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک بانوی ۵۵ ساله با عارضه قلبی روز گذشته در منطقه کوهستانی "میرگه کاروان" اشنویه از مرگ نجات یافت.

فخرالدین مام‌علی افزود: وی جهت جمع‌آوری گیاهان بهاری و کوهی به این منطقه کوهستانی عزیمت کرده بود که ناگهان دچار ناراحتی قلبی می شود که پس از تماس با هلال احمر، یک تیم امداد و نجات به محل اعزام و این بیمار را به بیمارستان انتقال می دهد.

وی گفت: منطقه کوهستانی اشنویه هرساله در فصل بهار پذیرای شمار زیادی از ساکنان این شهر و دیگر شهرهای همجوار برای جمع آوری گیاهان کوهی است.

راننده یک دستگاه کامیون بر اثر سانحه رانندگی جان باخت

مام‌علی ادامه داد: نقص فنی و انحراف از جاده یک دستگاه کامیون ۱۰ چرخ در مسیر اشنویه به ارومیه موجب فوت راننده آن شد.

وی افزود: این حادثه در مسیر "گردکاشان" در این محور روی داد که عملیات امدادرسانی و رهاسازی توسط اکیپ امداد و نجات جاده‌ای "عین‌الروم" و اورژانس انجام شد.

تعطیلی میدان دواب اشنویه و بازرسی مکرر از محل بازار

مسوول روابط عمومی فرمانداری اشنویه گفت: میدان دواب این شهرستان برای کنترل شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌است.

جمال صمدی افزود: این تصمیم پیشگیرانه با توجه به تاثیر نقل و انتقال در شیوع بیماری کرونا و بر اساس تصمیم ستاد کرونای این شهرستان اتخاذ شده و کماکان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: اکیپ بازرسان کرونا از محل بازار دواب (سه شنبه بازار) به صورت مکرر بازدید کرده و با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهد داد.

چهار هکتار از اراضی حاشیه زرینه‎‌رود در شاهین دژ رفع تصرف شد

بخشدار بخش کشاورز شاهین‌دژ گفت: چهار هکتار از اراضی ملی تصرف شده حاشیه زرینه‌رود در محدوده روستای "قازانلو" این شهرستان رفع تصرف شد.

صمد اکبری افزود: این رفع تصرف با دستور مقام قضایی و توسط نیروی انتظامی و با حضور اداره راه و شهرسازی، امور آب و منابع طبیعی شهرستان و پیرو مطالبه گسترده مردمی از بخشداری و با هدف حفظ منابع و جلوگیری از زمین‌خواری انجام شده است.

وی ادامه داد: منطقه تصرف شده در بستر و حریم زرینه رود است که توسط سودجویان به صورت غیرمجاز تصرف شده بود که با پیگیری حقوقی عملیات خلع‌ید آن انجام شد.

وی اضافه کرد: در این رابطه پرونده‌ای برای متهمان در راستای اعمال قانون و برآورد خسارات به اراضی ملی این منطقه تشکیل شده که در مراجع قضایی در حال بررسی است.

بخشدار بخش کشاورز شاهین‌دژ گفت: شهروندان چنانچه قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرها را دارند ابتدا استعلام‌های لازم در این خصوص را از طریق اداره نهادهای دولتی انجام داده و از خرید هرگونه زمین فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

شاهین‌دژ در مجموع دارای ۹۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۲۵ هزار هکتار به صورت آبی به زیرکشت می‌رود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha