توسعه بیمارستان دهدشت نیاز اساسی مردم شهرستان کهگیلویه است

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر دهدشت به چهار شهرستان خدمات درمانی ارائه می‌دهد بنابراین راه اندازی کلینیک و تجهیز بیمارستان ان باید از سوی وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست استانی ستاد استانی کرونا با حضور معاون وزیر بهداشت ؛اظهار داشت: در شرایط کنونی کمبود فضای بیمارستانی در استان احساس می شود.

وی خواستار توسعه فضای بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که استان نیاز به  راه اندازی یک آزمایشگاه مرجع مولکولی دارد.

کلانتری تصریح کرد: کادر درمان استان در مدت شیوع ویروس کرونا زحمات زیادی را متحمل شده‌اند و سند این تلاش بی‌دریغ شهادت دکتر محمد زارعی در عرصه سلامت است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به دانشگاه‌های قدیمی سایر شهرها کمبودهای زیادی دارد، اما با توجه به نوپا بودن در عملکردها موفق بوده و نیازمند حمایت‌های ویژه وزارت بهداشت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشور چهار پیک کرونا را پشت سر گذاشته و استان با تمام کمبودها و ضعف زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی ۲ پیک را تجربه کرده و این نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی نهادها و دستگاه‌های اجرایی، نیروی  انتظامی و نظارتی است.

کلانتری عنوان کرد: این استان از خوزستان فاصله‌ زیادی ندارد و روزانه بیش از ۱۰ هزار تردد بین شهرستان‌های گچساران و بهمئی به خوزستان انجام می‌شود و همین ارتباط باعث شد که استان کهگیلویه و بویراحمد وارد پیک جدید کرونا شود.

وی افزود: ۹۰ درصد از مساحت استان از جنگل و مرتع تشکیل شده است و بی‌شک کنترل ورود مردم به تفرجگاه‌ها و طبیعت کار دشواری است و نباید استان کهگیلویه و بویراحمد در این موضوع با استانی که تفرجگاه آن ۲۰ پارک بوده، مقایسه شود.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر یک هزار و ۷۰۰روستا در استان وجود دارد و با توجه به روابط گسترده فامیلی حضور در مراسم‌ها برای مردم از جایگاه بالایی برخوردار است اما در شرایط کرونایی اجازه داده نشد این مراسم‌ها باعث ایجاد خطر جدی جدی و بحران شود.

کلانتری تصریح کرد: با توجه به تمام کمبودها اجازه ندادیم که استان در مواجه با ویروس کرونا با بحران مواجه شود و انتظار داریم که وزارت بهداشت و درمان نسبت به استان نگاه ویژه ای داشته باشد.

وی بکارگیری نیروها، پرداخت مطالبات معوق پرسنل کادر درمان و بهداشت و تأمین نیروهای متخصص را از دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان دانست.

کلانتری تاکید کرد: بیمارستان‌ ها خود گردان هستند و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، بیمارستان‌ها در تأمین منابع و هزینه‌ها با مشکل مواجه هستند.

استاندار گفت: این استان در غربالگری و طرح شهید سلیمانی نسبت به استان های پایلوت عملکرد قابل توجهی داشته است.

کلانتری ادامه داد: بیماران استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان باید به استان‌های همجوار مراجعه کنند و این معضل حتی در شهر یاسوج مرکز استان نیز وجود دارد و بیماران در این مورد متحمل هزینه‌ها و زحمت بسیاری می‌شوند.

وی تصریح کرد: درشهرستان لنده یک مرکز بستر درمانی داریم که باید تجهیزات آن تکمیل شود و در یاسوج مرکز رادیوتراپی وجود ندارد که در شأن مرکز استان چنین کمبودهایی نیست.

وی با اشاره به تأثیر وجود آزمایشگاه سلولی و مولکولی در شناسایی بیماران کرونایی، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی یک آزمایشگاه مرجع دیگر ضروری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به معاون درمان وزیر بهداشت، گفت: انتظار داریم با توجه به وضعیت استان در ایام شیوع ویروس کرونا، نزدیکی به استان خوزستان و وقوع زلزله در شهرستان دنا سهمیه بیشتری از واکسن کرونا به استان اختصاص داده شود.

کلانتری ادامه داد: در تامین دارو تاکنون کمبود داروی بیماران کرونایی نداشتیم اما تامین هزینه های دارویی مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha