۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰
کد خبر: 84317998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف سوخت سی‌ان‌جی در استان اردبیل افزایش یافت

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰
کد خبر: 84317998
مصرف سوخت سی‌ان‌جی در استان اردبیل افزایش یافت

اردبیل _ ایرنا _ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: مصرف سوخت سی‌ان‌جی امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱.۴ درصد افزایش یافته است.

سیدحجت مدنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصرف سوخت سی‌ان‌جی در فروردین ماه امسال بیش از ۱۹ میلیون مترمکعب بود.

وی با بیان اینکه با افزایش میزان مصرف سوخت گاز طبیعی در خودروها میزان آلایندگی هوا ناشی از مصرف سوخت بنزین در استان کاهش یافته است، اظهارکرد: با احتساب مصرف سوخت سی‌ان‌جی طی فروردین ماه سال جاری با جایگزینی ۳۶.۲ درصد با سوخت بنزین موتور همراه بوده است.

او به کاهش آلایندگی، ایمنی بالاتر، کاهش هزینه تعمیرات خودرو، تضمین پایداری تامین سوخت و اقتصادی بودن سوخت سی‌ان‌جی اشاره و اظهارامیدواری کرد با فرهنگ‌سازی مناسب و برنامه‌ریزی دقیق گام‌های مثبتی برای افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها برداشته شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از افزایش قابل توجه میزان مصرف سوخت بنزین در نخستین ماه از سال جاری در این استان خبرداد و افزود: در این مدت بیش از ۳۴ میلیون لیتر بنزین موتور در منطقه اردبیل توزیع عرضه شده که در مقایسه  با مدت زمان مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدنی بیان کرد: با افزایش حجم ورود میهمانان ،مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی امسال به این استان میزان مصرف بنزین موتور افزایش یافته و شرایط متفاوتی را در عرضه این فرآورده سوختی را با سال گذشته رقم زد.

او در خصوص توزیع الکترونیکی گاز مایع نیز گفت: در فروردین ماه امسال یک هزار و ۴۰۰ تن گاز مایع در نواحی ۶ گانه منطقه اردبیل بصورت الکترونیکی توزیع شد.

وی افزود: برای مدیریت الکترونیکی توزیع گاز مایع با فراهم کردن زیرساخت بانکی و اجرای مطلوب این طرح در منطقه امسال مصرف این سوخت خانگی و صنعتی در مقایسه  با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشت.

وی به افرادی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند توصیه کرد با مراجعه به سایت تجارت آسان به آدرس اینترنتی newtejaratasan.niopdc.ir در این سامانه ثبت‌نام و سیلندر گاز مایع را با نرخ مصوب دولتی از طریق کارت‌خوان و با دریافت حواله سوخت از مراکز توزیع تهیه  کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha