انتخابات ۱۴۰۰ از مهمترین رویدادهای سیاسی در مسیر گام دوم انقلاب است

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر انتخابات ۲۸ خرداد را بسیار مهم و سرنوشت‌ساز دانست و گفت: این انتخابات از مهمترین رویدادهای سیاسی کشور در ابتدای مسیر گام دوم انقلاب است که باید پرشور، آگاهانه و با حضور حداکثری و فعال مردم برگزار شود.

حجت‌الاسلام «محمدباقر برقراری» روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: در گام نخست انقلاب همه پرسی ۱۲ فروردین ۵۸ با حضور حداکثری مردم برگزار  و ملت ایران با ۹۸.۲ درصد به استقرار نظام جمهوری   اسلامی رای دادند و مقبولیت، عظمت و مشروعیت نظام را به جهانیان ثابت کردند.

وی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب نیز باید این حضور حداکثری و قاطع  در انتخابات ۲۸ خرداد رقم بخورد، افزود: حضور ملت ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از جمله دفاع مقدس، انتخابات و همچنین تشییع پرشور و حماسی «سردار حاج قاسم سلیمانی» رفراندومی بود که نظام و امنیت کشور را بیمه و تثبیت کرد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه نظام اسلامی به برکت مجاهدت پیغمبر خاتم(ص)، امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین(ع) در طول قرن های متمادی به دست ما رسیده است افزود: مکتب پیامبر اکرم(ص)، امیرالمومنین(ع)، امام خمینی(ره) و مکتبی که حاصل خون هزاران شهید همچون سردار سلیمانی است را باید حفظ کنیم.

حجت الاسلام برقراری انتخابات را یکی از دستورات الهی دانست که با حضور و مشارکت حداکثری این مسئولیت خطیر، حساس، سرنوشت‌ساز و تاثیرگذار را باید به اهلش بسپاریم.

وی با اشاره به دوران قبل از انقلاب اسلامی و سلطه بیگانگان بر کشور و ملت ایران خاطرنشان کرد: سالیان سال ما در خانه خود مستاجر بودیم و آمریکا و انگلیس برای ما تصمیم می‌گرفتند، اما به برکت خون شهدا و رهبری امام خمینی(ره) و هم‌اکنون به رهبری رهبر فرزانه انقلاب، سرنوشت کشور به دست ملت ایران است و خودمان صاحب‌خانه هستیم.

دشمن را علیه خود جسور نکنیم

امام جمعه ملایر ادامه داد: ۴۳ سال است که تصمیم‌گیرنده مردم هستند و هم‌اکنون نیز در گام دوم انقلاب بهترین راه برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و انقلاب، حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو است، در غیراینصورت دشمن را علیه خود جسور می‌کنیم.

حجت الاسلام برقراری حضور در انتخابات را دارای آثار و برکات فراوان دانست و گفت: بزرگترین پیام حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تعلق خاطر مردم به آرمان‌های امام خمینی(ره)، شهدا و نظام اسلامی و پای‌بندی آنان به نظام و انقلاب اسلامی است.

وی به بدعهدی مردم در زمان حکومت حضرت علی(ع) و سیدالشهداء(ع) و جسارت دشمن در به شهادت رساندن آنان اشاره و بیان کرد: دشمن وقتی حضور مردم را ندید، جسارت پیدا کرد و به خانه امیرالمومنین(ع) حمله کرد، چنانچه در انتخابات پیش‌رو دشمن حضور پرشور و حداکثری مردم را نبیند، به اندرون خانه حمله می‌کند و باید این مساله را جدی بگیریم.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان، دست رد به سینه زیاده‌خواهان و نشاندن دشمن سر جای خود است و با این حضور، ملت ایران اجازه تعدّی دشمنان را به کشور نخواهند داد.

حجت الاسلام برقراری تبعات حضور کمرنگ مردم در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: از هم اکنون باید از هر طریق به‌ویژه فضای مجازی، مردم و اطرافیان خود را نسبت به حضور حداکثری در انتخابات تشویق،ترغیب، توصیه و سفارش کنیم، اولویتی مهمتر از این نداریم.

ملت ایران معلم دموکراسی است

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را به عنوان اولویتی مهم، ادای دین به خون شهدا و خانواده‌های معظم شهدا دانست و اظهار داشت: دشمن با دامن زدن به مشکلات کشور، به دنبال ناامید کردن مردم در انتخابات ۲۸ خرداد است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه مردم آمریکا با وجود تمامی مشکلات، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند، افزود: ملت ایران باید در انتخابات پیش‌رو نشان دهند که بالاتر از هر ملتی و در عین حال معلم دموکراسی هستند و به معنای واقعی در انتخابات حضوری پرشور و حداکثری خواهند داشت.

حجت الاسلام برقراری انتخاب اصلح را در مرحله بعد مورد تاکید قرار داد و گفت: از تجربه ۴۳ ساله باید انتخاب کنیم و فردی باتقوا، توانمند، مجاهد، نترس، معتقد به اقتصاد مقاومتی و اصلح‌ رای دهیم، فردی که از درون اقتصاد کشور را بسازد.

وی انتخابات را شب قدر نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در این انتخابات سرنوشت ملت ایران در چهار سال رقم می‌خورد و اثرات آن پیش از چهار سال ادامه خواهد داشت.

امام جمعه ملایر خوب رقم خوردن نتیجه انتخابات را در گرو حضور حداکثری مردم دانست و ادامه داد: در انتخابات پیش‌رو تغییرات نگرشی و فکری در خود ایجاد کنیم و به دور از جناحی، حزبی و گروهی، به مکتب رای دهیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha