تغییر امتیاز گزینشی‌های وزنه‌برداری، مرادی و رستمی از توکیو دور شدند

تهران- ایرنا- فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری اصلاحات انجام شده در زمینه گزینشی‌های المپیک این رشته را منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، براساس اخبار منتشر شده در سایت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری،  شیوه احتساب امتیاز گزینشی‌های المپیک این رشته دچار تغییرات محسوسی شده و شرط اصلی حضور در ۶ گزینشی برداشته شد و چهار گزینشی جایگزین آن می‌شود. براساس این گزارش ورزشکارانی که در ۲ دوره شش ماه موفق به کسب امتیاز از گزینشی‌های المپیک شدند نیاز به حضور در گزینشی سوم ندارند.

البته  در این گزارش قید شده که شرکت در گزینشی دوره سوم به تشخیص ورزشکار و مسوولان فدراسیون هر کشور بستگی دارد.

با این شرایط کار برای مدعیان دسته ۹۶ کیلوگرم ایران سخت خواهد شد  زیرا براساس اصلاحات این دوره اکنون سهراب مرادی در رده ۲۵ دسته ۹۶ قرار دارد و کیانوش رستمی نیز به رتبه ۳۲ رفته است.

از نکات جالب جدول امتیازی دسته ۹۶ آن است که علی میری اکنون در جایگاه ۱۲ قرار گرفته و با حذف برخی از شرکت کنندگان رسما می‌تواند المپیکی شود.

هر چند که شرایط دسته ۹۶ برای ایران پیچیده است اما در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم علی داودی سهمیه خود را قطعی و در دسته ۱۰۹ کیلوگرم با فرمول جدید هاشمی نیازی به حضور در مسابقات کلمبیا ندارد. او اکنون در جمع هشت ورزشکار برتر این دسته است.

کلاف سردرگم دسته ۹۶ وزنه‌برداری ایران در حالی به گره کور تبدیل شده که فدراسیون در آخرین تلاش خود به دنبال احیای امتیاز کیانوش رستمی است. همچنین قرار است که سهراب مرادی و کیانوش رستمی به مسابقات گزینشی المپیک در کلمبیا اعزام شوند تا بتوانند امتیاز لازم را برای حضور در توکیو کسب کنند.

کیانوش رستمی به خاطر اوت کردن‌های متوالی و سهراب مرادی به خاطر مصدومیت امتیازات مهمی را از دست دادند که جبران آن برای آنان راحت نیست. آنان در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا که در تاشکند برگزار شد هم نتوانستند امتیاز لازم را کسب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha