۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84321108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده مجلس: روز قدس روز مبارزه با نژادپرستی صهیونیستی است

شهرکرد- ایرنا- نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدس مساله اول جهان اسلام است، گفت:‌ روز جهانی قدس از ابتکارات امام خمینی (ره) است که با آن، بحث عربی بودن را به یک مساله اسلامی تبدیل کردند و روز مقابله با نژاد پرستی صهیونیستی است.

حجت‌اسلام امیرقلی جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامی‌داشت روز جهانی قدس افزود: شکل‌گیری روز جهانی قدس بر مبنای شعار محوری قرآن است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با قرار دادن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌ عنوان روز قدس، این روز را دائمی کردند تا به اشغال و تجاوز اسرائیل در فلسطین پایان داده شود.

وی افزود: مساله قدس تنها یک بحث سرزمینی نیست، بلکه مبارزه با نژادپرستی، تجاوز و اشغالگری است.

جعفری یکی از گفتمان‌های انقلاب اسلامی ایران را دفاع از مظلوم در سراسر عالم اعلام و تصریح کرد: قدس، جنبه‌های فراتر از ظلم مداوم صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان است.

وی یادآور شد: متجاوزان و اشغالگران صهیونیستی، قطعنامه‌های شورای امنیت علیه اسرائیل را برنمی‌تابند و آن را به‌طور رسمی زیر پا می‌گذارند.

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این مهم حکایت از ذات تجاوزگری، اشغالگری و نژادپرستی رژیم متجاوز و غاصب اسرائیل دارد.

وی گفت: قدس مبنایی برای اتحاد مسلمانان و نقطه اتصال قدرت اسلام است و اولویت بیت‌المقدس در هیچ حالی نباید تحت شعاع قرار گیرد.

جعفری تاکید کرد: امروز اسرائیل از همیشه شکننده‌تر و مسلمانان به‌خصوص فلسطینی‌ها و لبنان‌ها قوی‌تر شده‌اند و صهیونیست‌ها می‌دانند هر عمل آنان با مقاومت و پاسخ محکم مسلمانان روبه‌رو خواهد شد.

وی افزود: امید است خون‌های ناحق ریخته شده از مردم، رژیم جعلی، ‌متجاوز، ‌اشغالگر و غاصب اسرائیل را به پایان عمرش نزدیک کند.

به گزارش ایرنا، با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در چهارمحال و بختیاری برگزار نمی‌شود و برنامه‌های بصیرت‌افزایی ویژه این روز در فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) با عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha