۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84321705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای خون شب های قدر امسال در گیلان افزایش یافت

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۵
کد خبر: 84321705
اهدای خون شب های قدر امسال در گیلان  افزایش یافت

رشت - ایرنا - رئیس دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون گیلان گفت: اهدای خون شب های قدر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ . ۵۳ درصد افزایش یافت.

دکتر گیتی ایزدی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شب های قدر امسال در مجموع یک هزار و ۴۲۱ نفر در استان گیلان خون اهدا کردند که از این تعداد یک هزار و ۳۷۱ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع اهداکنندگان ۲۱۵ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند، بیان داشت: از مجموع اهداکنندگان خون در شب های قدر امسال، ۸۴۷ نفر مستمر و ۳۵۹ نفر باسابقه هستند.

ایزدی پور ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در گیلان خاطر نشان کرد: به لحاظ پرمصرف بودن مراکز درمانی، ذخایر خون استان هنوز به حالت مطلوب نرسیده و هم اکنون به تمام گروه های خونی به ویژه A  مثبت و منفی و O منفی نیاز فوری داریم.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و  آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha