۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84321721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مربی گیلانی : جوانگرایی فدراسیون وزنه برداری امید بخش است

رشت - ایرنا - مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران گفت: تلاش فدراسیون برای پشتوانه سازی در تیم ملی بزرگسالان امیدبخش است.

مسعود محرابی روز شنبه در خصوص مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم ملی وزنه برداری با تلفیقی از جوانان و باتجربه ها در این دوره از مسابقات حضور یافت و با توجه به وضعیت موجود، تلاش وزنه برداران قابل قبول بود.

این مربی جوان گیلانی افزود: البته به دلیل آسیب دیدگی و همچنین بدشانسی که گریبان چند وزنه بردار تیم ملی را گرفت، باعث شد تا تیم ملی وزنه برداری ایران روی سکو قرار نگیرد وگرنه این تیم به راحتی می توانست یکی از سکوهای اول تا سوم را کسب کند.

وی به تلاش وزنه برداران برای کسب سهمیه المپیک توکیو نیز اشاره و بیان کرد: البته همه وزنه برداران زحمت خود را کشیدند اما هیچ یک موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند تا در نهایت مسابقات کلمبیا، آخرین شانس وزنه برداران ایرانی برای کسب سهمیه المپیک توکیو باشد.

وی ادامه داد: مسابقات وزنه برداری قهرمانی ۲۰۲۱ بزرگسالان آسیا با حضور ۱۷۶ وزنه‌بردار از ۲۶ کشور در تاشکند ازبکستان برگزار شد که این رقابت ها به جهت موثر بودن در سیستم رنکینگ المپیک از درجه اهمیت بالایی هم برخوردار بود که در نهایت تیم ملی ایران با کسب هفت مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز و با مجموع ۶۰۰ امتیاز در رتبه چهارم آسیا قرار گرفت.

این مربی توانمند وزنه برداری ادامه داد: با وجود اینکه تیم ملی وزنه برداری ایران فقط می تواند دو سهمیه المپیک کسب کند، شانس کیانوش رستمی ، سهراب مرادی و علی داودی بیشتر از سایر وزنه برداران است اما در نهایت امیدواریم که تیم ملی وزنه برداری ایران در نهایت موفق به کسب هر دو سهمیه المپیک شود.

 محرابی خاطرنشان کرد:  فدراسیون وزنه برداری طی چند سال اخیر سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسبی را در تیم ملی انجام داده تا جوانان نیز در رقابت ها حضور یافته و تیم ملی خالی از ستاره نشود و هم اینک نیز، شاهدیم که جوانان َشایسته ای در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند که به طور حتم این جوانان طی چند سال آینده، حرف های زیادی برای گفتن در رقابت های مهم وزنه برداری خواهند داشت.

وی در ادامه به وضعیت وزنه برداری گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: هیات وزنه برداری استان گیلان نیز طی چند سال اخیر همسو با فدراسیون  و طبق برنامه های پیش بینی شده فعالیت خود را انجام و هم اینک شهرستان های بیشتری در رشته وزنه برداری در این استان فعال شده اند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، با تجهیز سالن ها، نونهالان و نوجوانان بیشتری جذب رشته وزنه برداری شده اند و در رقابت های انجام شده طی چند سال اخیر نیز، از لحاظ کیفیت و کمیت ، وزنه برداری گیلان وضعیت مناسبی دارد.

محرابی تصریح کرد: این در حالی است که وزنه برداران استان گیلان در لیگ های مختلف به خصوص در لیگ برتر حضور چشمگیری داشته و طی چند سال اخیر نیز وزنه برداران نوجوان و جوانان این استان در رقابت های قهرمانی جوانان کشور و المپیاد استعدادهای برتر، توانسته اند مقام ها و مدال های ارزشمندی را کسب کنند.

این مربی وزنه برداری استان گیلان در خاتمه اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و سرمایه گذاری مناسب هیات وزنه برداری گیلان در بخش نوجوانان و جوانان، به طور حتم طی چند سال آتی شاهد حضور چشمگیر وزنه برداران این استان در تیم های ملی وزنه برداری کشور خواهیم بود. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha