۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84321871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمدید وضعیت اضطراری مقابله با کرونا در ژاپن

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲
کد خبر: 84321871
تمدید وضعیت اضطراری مقابله با کرونا در ژاپن

تهران- ایرنا- نخست وزیر ژاپن وضعیت اضطراری برای مقابله با کرونا در این کشور را در حالی که تنها چند ماه به افتتاح بازی های المپیک باقی است، تمدید کرد.

به گزارش ایرنا، تلویزیون ژاپن روز شنبه گزارش کرد در توکیو، اوساکا و چهار استان دیگر اقداماتی برای توقف شیوع انواع جدید ویروس کرونا و کاستن از فشار بر بیمارستان ها اجرا می شود.

سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن گفت که در اوساکا، با توجه به ادامه شیوع انواع جهش یافته کرونا برای کاهش فشار به مراکز درمانی به زمان بیشتری نیاز داریم .

وضعیت اضطراری که در حال حاضر در استان های توکیو، اوساکا، هیوگو و کیوتو برقرار است، بر اساس تصمیم اخیر دولت تا پایان ماه مه / ۹ خرداد/ ادامه خواهد یافت.

وی ،سوگا دو استان آیچی و فوکوئوکا که تعداد مبتلایان در آن ها افزایش داشته است را نیز به این فهرست افزوده است.

اوساکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان را دارد. شمار روزانه مبتلایان رو به کاهش بوده اما همچنان بالای ۱۰۰۰ نفر است. در روز جمعه، تعداد بی سابقه ۵۰ مورد مرگ در این استان گزارش شد.

از سوی دیگر دولت کلانشهر توکیو قصد دارد به شرکت های کوچک و متوسطی که امکان دورکاری برای کارمندانشان فراهم می کنند، یارانه تشویقی بدهد. این اقدام با هدف کاهش تردد مردم در زمان همه گیری ویروس کرونا انجام می شود.

اگر شرکتی دست کم ۷۰ درصد از کارکنانش برای مدت سه ماه سه روز در هفته از خانه کار کنند، واجد شرایط دریافت تا بیش از ۷۳۰۰ دلار یارانه خواهد شد.

دولت کلانشهر توکیو همچنین برای پوشش هزینه های مربوط به تجهیزات لازم برای دورکاری هم یارانه هایی را پرداخت خواهد کرد.  این برنامه تشویقی از چهارشنبه آغاز می شود و تا تا اواسط شهریور ادامه خواهد داشت.

هدف از اعمال اقدامات جدید، کنترل رفتارهای اجتماعی مخاطره آمیز است.  در سراسر ژاپن، روز جمعه بیش از شش هزار مبتلای جدید گزارش شد که بالاترین تعداد طی حدود چهار ماه گذشته است.

در همین روز فوت ۱۴۶ تن نیز در اثر کرونا تایید شد که بالاترین رقم تا کنون در یک روز بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha