استاندار کرمان: نماز عید فطر در یک مکان خاص برگزار نشود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نماز عید فطر امسال در یک مکان برگزار نشود گفت: این نماز در مساجد، تکایا، فضای باز و حتی در شهرهای زرد به صورت پراکنده در سطح مناطق برگزار شود که از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با ابراز همدردی برای حادثه تلخ جان باختن ۶ تن از همکاران شرکت برق شهرستان کرمان در سیل گلباف افزود: امسال به روال سال های قبل نباید فراخوان برگزاری نماز عید سعید فطر برای یک مکان خاص باشد.

وی با بیان اینکه فرمانداران، بخشداران و ائمه جمعه برگزاری نماز عید سعید فطر را مدیریت و تدبیر کنند اظهار داشت: برگزاری منظم همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد که تجمع غیر عادی نداشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: کنکور و امتحانات نهایی نیز باید تدبیر شود که اماکن ورزشی مناسب توسط اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و نیروهای مسلح در اختیار دانش آموزان قرار گیرد که با فاصله گذاری و ورود و خروج مناسب در برگزاری این آزمون موجب تماس و انتقال ویروس نشویم.

وی ادامه داد: نکات بهداشتی برای برگزاری کنکور در سال گذشته به خوبی رعایت شد و امسال باید با ایجاد کارگروهی خاص، حساسیت‌ها افزایش یابد.

زینی وند افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیز موظف به تایید مراکز، نوع ماسک و محلول بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و مقرر شد که صدا و سیما در این حوزه فرهنگسازی کند.

وی تصریح کرد: برخی افراد در فضای مجازی به مخالفت از برگزاری کنکور و امتحانات نهایی می پردازند و، مورد مناقشه قرار می گیرد لذا اعضای ستاد متقاعد شدند که از این مصوبه دفاع کنند که مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه برخی افراد هنگام تردد در شب ها و یا ورود به شهرها مجوز تردد دارند گفت: در صورت انتقال خودرویی به پارکینگ، نیروی انتظامی جریمه های کرونا را استثنا کند که مصوب می شود که با توجه به شرایط دشوار فعلی مردم از این موضوع بگذریم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان بیان داشت: رودخانه ای طولانی در این منطقه وجود دارد که ارتباط روستاها با گلباف در انتهای این رودخانه وصل می شود لذا به دنبال راهکاری هستیم تا مسیر دسترسی تغییر کند که ابتدا باید مطالعات آن انجام شود.

وی تصریح کرد: اندکی حالت ثبات در کنترل بیماری کرونا در کشور مشاهده می شود اما کرمان در ردیف استان ها با شیب نزولی کند قرار دارد و با توجه به درگیری کشورهای شرقی ایران با کرونای هندی باید مراقبت ها همچنان ادامه یابد و به هیچ وجه اجازه برگزاری مراسم و دورهمی ها را نمی دهیم.

زینی وند با اشاره به ممنوعیت مسافرت در تعطیلات عید فطر افزود: فرمانداران استان کرمان باید در این روزها کنترلی ویژه و مراقبت کنند و در تعطیلات پایان ماه مبارک رمضان تمامی سفرها ممنوع شده است و نباید تجمع به وجود بیاید و برای ترددهای بین شهری نیز باید چارچوب محکمی در نظر گرفته شود تا بیماری پیش از گسترش قابل کنترل باشد.

استاندار کرمان با اشاره به آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا در استان کرمان یادآور شد: وجود سالمندان برای خانواده ها ارزشمند و قابل تکریم هستند و در صورت ابتلای این عزیزان، ۶۰ درصد در معرض مرگ قرار می گیرند لذا به آنان و خانواده ها توصیه می شود که واکسن را تزریق کنند و فرصت را از دست ندهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha