۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 84322267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورزشگاه آتاتورک دوباره میزبانی فینال لیگ قهرمانان را از دست می‌دهد؟

تهران- ایرنا- براساس گزارش منابع نزدیک به شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان، فینال لیگ قهرمانان اروپا مابین منچسترسیتی و چلسی احتمالا از استانبول به انگلیس منتقل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام منابع، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) روز گذشته(جمعه) مطلع شد که دولت بریتانیا، ترکیه را در فهرست قرمز مسافرتی خود قرار داده است و بدنبال این تصمیم لندن، یوفا در حال ارزیابی موضع خود در خصوص ورزشگاه محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان است.

در اطلاعیه روز جمعه دولت بریتانیا آمده است که هر مسافری که از ترکیه وارد لندن شود بدون استثنا باید به مدت ۱۰ روز در هتل فرودگاه قرنطینه شود.

فهرست قرمز بریتانیا سختگیرانه‌ترین سطح محدودیت‌های مسافرتی بوده و در مورد تمام مسافران از جمله بازیکنان و هواداران تیم‌ها اعمال می‌شود.

پیش از اعلام  دستورالعمل مسافرتی انگلستان، انتظار می‌رفت بیش از هشت هزار هوادار از هر دو باشگاه فینالیست به ترکیه سفر کنند اما توصیه دولت بریتانیا در مورد هرگونه مسافرت به کشور ترکیه هشدار داده است.

یوفا فصل گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور شد تا فینال را از استانبول به لیسبون پرتغال منتقل کند و ورزشگاه آتاتورک به نظر در آستانه از دست دادن مجدد امتیاز میزبانی است.

«گرانت شاپس» وزیر حمل و نقل بریتانیا اعلام کرد که دولت انگلستان، اتحادیه فوتبال انگلیس و یوفا هم اکنون در حال بحث و مذاکره در خصوص احتمال انتقال فینال به انگلستان هستند.

نشریه سان انگلیس به نقل از «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور نوشت: لیگ قهرمانان نقطه اوج فوتبال باشگاهی در اروپا است و باتوجه به حضور دو تیم انگلیسی در فینال، شرم‌آور است که هواداران نتوانند در آن حضور داشته باشند. اگر بتوانیم در اینجا از بازی میزبانی کنیم، فوق العاده خواهد بود. می خواهم به هواداران دو باشگاه کمک کنم که بازی تیم های محبوب خود را از نزدیک تماشا کنند.

ورزشگاه ومبلی که در سال ۲۰۱۳ از این فینال میزبانی کرده است، در صورت انتقال میزبانی به انگلیس قادر به میزبانی نخواهد بود زیرا در تاریخی مشابه میزبان جام حذفی انگلیس خواهد بود.

فینال لیگ قهرمانان قرار است هشتم خردادماه برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha