بیش از ۱۴۸ هزار خدمت پزشکی در درمانگاه هلال احمر ماکو ارائه شد

ارومیه- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر ماکو گفت: طی یک سال گذشته برای ۱۴۸ هزار و ۳۹۶ مورد خدمات پزشکی و پرستاری در درمانگاه این جمعیت برای شهروندان ارائه شده است.

سجاد اسماعیل زاده روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته هلال احمر و صلیب سرخ جهانی اظهار داشت: همچنین در یک سال‌ گذشته برای ۵۶ مورد حادثه اعم از تصادفات جاده ای، سیل، آبگرفتگی و سایر حوادث امدادرسانی انجام شده است.

وی افزود: برای ۹۴۳ نفر از شهروندان نیز آموزش های نیمه حضوری امداد و کمک های اولیه و تخصصی توسط  مربیان و کارشناسان این نهاد ارائه شده است.

رییس جمعیت هلال احمر ماکو ادامه داد: برنامه های امورجوانان، فرهنگی  و مناسبتی نیز برای ۳۷۷ نفر از اعضای جوانان شهرستان ارائه گرفته است.

وی به با اشاره به دیگر فعالیت‌های این نهاد در حوزه خدمات داوطلبانه گفت: حدود ۸۰۰ بسته معیشتی، غذایی، آموزشی و بهداشتی با همکاری خیرین و هلال احمر استان تهیه و در بین آسیب دیدگان از ویروس کرونا به ارزش  سه میلیارد و ۴۱۲ میلیون ریال توزیع شده است.

اسماعیل زاده اظهار داشت: در یک سال گذشته با همکاری سازمان انتقال خون استان برای  ۷۲۳ نفر از اهداکنندگان، خدمات ارائه شده است.

وی همچنین به افتتاح ۱۳ خانه هلال روستایی با همکاری بخشداری های شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این خانه ها با هدف ارائه مطلوب خدمات امدادی و آموزشی برای روستاییان ماکو ایجاد شده است.

هفته هلال احمر از  ۱۸ اردیبهشت آغاز و تا ۲۴ اردیبهشت ادامه دارد.

شهرستان ماکو با بیش از ۱۰۰هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha