۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84324765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه ارتقا و توسعه استاندارد در کردستان فراهم شود

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان بر ایجاد زمینه ارتقا و توسعه استاندارد در استان تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند، شاخص‌ها و مقررات مربوط به استاندارد را در تمام حوزه‌های کاری رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در جلسه شورای استاندارد استان اظهار داشت: همه مجموعه‌های دولتی در قبال کالاهای تولیدی و خدمات ارائه شده به مردم مسوول هستند چراکه عامه مردم با اعتماد به وجود نظارت و کنترل‌ها بر تولید اقدام به خرید کالاها می‌کنند.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات که چارچوب استاندارد را رعایت نکرده به مصرف کنندگان آسیب وارد می‌کنند که مسوولیت این مهم هم به مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد.

استاندار کردستان بررعایت اصول و چارچوب‌های تعیین شده تاکید کرد و گفت: مجموعه‌های دولتی و خصولتی اگر به استاندارد باور نداشته باشند نمی‌توان از خصوصی‌ها انتظار رعایت اصول و دستورالعمل‌ها را داشته باشیم.

مرادنیا یادآور شد: همه مکلف هستند در حوزه‌های مختلف به ویژه ساخت و ساز اصول و مقررات را رعایت کنند و اگر ساختمانی بدون نظارت احداث شود خیانت بزرگی به مردم است.

وی اظهار داشت: رویکردها و شاخص‌های زندگی شهری با توسعه و پیشرفت‌های انجام شده تغییر پیدا کرده است بنابراین نگاه و مدیریت شهری هم باید متناسب با این دگرگون شود.

استاندار کردستان یادآور شد: با رسمی شدن مرز سیرانبند میزان تردد در این مرز هم مانند باشماق افزایش پیدا می‌کند لذا نظارت بر ورود و خروج کالاها از این مرزها باید بیشتر شود.

مرادنیا اظهار داشت: صادرات کالاهای فاقد کیفیت و استاندارد از کشور آسیب زیادی به بازار محصولات ما در خارج از کشور وارد می‌کند لذا همانگونه که نسبت به واردات کالا حساسیت وجود دارد باید نسبت به خروج کالاها هم دقت و نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی بر تصویب مصوباتی که قابلیت اجرایی دارند تاکید کرد و گفت: بعد از گذشت ۲ ماه از تصویب مصوبات این جلسه هر دستگاهی که آنرا اجرایی نکرد به صورت مکتوب به استانداری اعلام شود.

۶۶۴ فرآورده واحدهای تولیدی در کردستان زیر پوشش استاندارد است

مدیرکل استاندارد کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های این اداره‌کل کنترل کیفیت کالاها و خدمات مشمول استاندارد است، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸۸ واحد تولیدی و ۶۶۴ فرآورده زیر پوشش استاندارد قرار دارد.

ژیلا یزدانی اضافه کرد: تعداد پروانه کاربرد علامت استاندارد و فرآورده‌های زیرپوشش استاندارد در استان طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن به ترتیب ۷۳ درصد و ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه برای تمدید پروانه و تعیین تکلیف پروانه استاندارد حداقل چهار بار نمونه برداری از محصولات تولیدی انجام می‌شود، افزود: زمانی که نمونه نامنطبق برای این واحدها گزارش نشود از سال دوم به بعد تنها یک بار نمونه‌برداری از محل تولید انجام خواهد شد.

مدیرکل استاندارد کردستان از وجود ۱۵۱ دستگاه تجهیزات شهربازی‌های استان خبرداد و گفت: طی سال گذشته ۶۷۹ مورد بازرسی از این تجهیزات در استان انجام شده است.

یزدانی تعداد بازرسی‌های انجام شده در طرح "طاها" را ۱۱ هزار و ۹۷۲ مورد خواند و یادآور شد: در راستای اجرای طرح "طاها" ۲۵۱ نمونه جمع آوری شده در سطح عرضه هم آزمون شد.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ جایگاه سی ان جی در استان وجود دارد، اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۲۹ مورد بازرسی از این جایگاه‌ها انجام شده است و از این تعداد ۲۵ جایگاه تاییدیه رفع نواقص پرخطر و خطر متوسط را دارند.

مدیرکل استاندارد کردستان با بیان اینکه همه ترازوهای اصناف طی سال گذشته مورد آزمون قرار گرفتند، افزود: تعداد هشت هزار و ۲۰۱ دستگاه اوزان سبک و ۵۲۳ دستگاه اوزان سنگین در سال گذشته آزمون شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha