۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84326919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ سارق در شهرستان زنجان به دام قانون افتاد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۷
کد خبر: 84326919
۱۳ سارق در شهرستان زنجان به دام قانون افتاد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان زنجان، گفت: هوشیاری و تلاش ماموران گشت پلیس این شهرستان، منجر به شناسایی و دستگیری ۱۳ سارق و چهار خرده فروش مواد مخدر شد.

سرهنگ آرش خلخالی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ماموران انتظامی شهرستان زنجان با گشت زنی هدفمند و انجام اقدامات پیشگیرانه و اطلاعاتی این ۱۳ سارق را که مبادرت به سرقت وسایلط نقلیه،  سیم و کابل برق و اموال اماکن خصوصی کرده بودند را در دام قانون گرفتار کرد.

وی با بیان اینکه سارقین دستگیر شده در تحقیقات و بازجویی‌های پلیس به ۱۸ فقره سرقت اموال از جمله خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه و دیگر اموال اعتراف کردند، اظهار داشت: از خرده فروشان دستگیر شده نیز مقدار  ۱۹۷ گرم مواد مخدر کشف و ضبط شد که همه آنان پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

خلخالی بر رعایت هشدارها و آموزش های پلیسی از سوی شهروندان در حفظ و حراست از اموال شخصی خود تاکید کرد و افزود: مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی است تا اقدامات قانونی لازم را به منظور مقابله انجام دهد.

 بیش از ۱۸ تن چوب قاچاق در شهرستان سلطانیه کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه گفت: مقدار ۱۸ تن و ۳۵۰ کیلوگرم چوب قاچاق در حین انتقال توسط متخلفین از سوی ماموران انتظامی این شهرستان از یک دستگاه کامیون کشف و ضبط شد.
 
سرهنگ حسین اصانلو، افزود: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان سلطانیه در حین کنترل وسایط نقلیه عبوری از مسیرهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو حامل چوب مشکوک شده و خودرو را به منظور بازرسی متوقف کردند.
 
وی با بیان اینکه در بازرسی از کامیون توقیف شده این مقدار چوب قاچاق کشف شد، اظهار داشت: کارشناسان ارزش تقریبی چوب های قاچاق کشف و ضبط شده را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که در رابطه پرونده مقدماتی تشکیل و اقدامات قانونی انجام شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه با اشاره به اینکه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی است و تبعات زیست محیطی زیادی نیز در پی دارد از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از آن،  مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا اقدامان قانونی لازم به عمل آید.

یک سارق حرفه ای در ابهر دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای منزل و اماکن خصوصی از سوی پلیس این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اموال از منازل و اماکن خصوصی در سطح این شهرستان، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محمد مهدیخانی، افزود: ماموران کلانتری‌های ۱۱ و ۱۲ این شهرستان با انجام تحقیقات گسترده پلیسی، متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.  

وی، اظهار داشت: متهم در بازجویی های صورت گرفته از سوی پلیس به انجام هشت فقره سرقت از منزل و اماکن خصوصی اعتراف کرد و از مخفیگاه سارق نیز مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل شد.
 
مهدیخانی با تاکید بر اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد از مردم خواست منازل و اماکن خصوصی خود را به انواع تجهیزات حفاظتی و ایمنی ضد سرقت مجهز کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را هر چه سریع از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha