۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۴:۴۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84327983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رژیم صهیونیستی تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس با فلسطین را ناکام گذاشت

تهران – ایرنا- شبکه خبری الجزیره بامداد پنجشنبه اعلام کرد، میانجیگری برخی طرف‌ها برای پایان دادن به درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به دلیل اصرار این رژیم به ادمه جنایات خود ناکام مانده است.

به گزارش ایرنا از این شبکه قطری، این تلاش‌ها به دنبال اصرار رژیم صهیونیستی برای ادامه بمباران غزه تاکنون به جایی نرسیده است.

براساس این گزارش طرف‌های میانجی از حماس و رژیم صهیونیستی خواسته‌اند که آتش بس موقت برقرار شود تا فرصتی برای گفت‌وگو به وجود آید.

این گزارش می‌افزاید: حماس شرط کرده است که پیش از هر گفت‌وگویی برای توقف آتش‌بس باید بمباران مناطق مختلف فلسطین متوقف شود.

در همین ارتباط، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس تلفنی با "محمد عبدالرحمن آل ثانی" وزیر امورخارجه قطر  شرایط در غزه و قدس را بررسی کردند.

آنها در مورد نگرانی‌های مشترک خود در مورد وضعیت فعلی غزه و قدس گفت‌وگو کردند.

سالیوان بدون اشاره به حملات مرگبار رژیم اشغالگر قدس افزود: حملات موشکی مداوم حماس به اسرائیل پذیرفتنی نیست و باید پایان یابد.

در همین ارتباط، "عمران خان" نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان با ابراز نگرانی از اوضاع فلسطین اشغالی، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد.

شرایط در غزه و به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی بحرانی گزارش می‌شود.

براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین تاکنون در حملات همه جانبه صهیونیست‌ها ۶۷ فلسطینی از جمله ۱۷ کودک و ۶ زن شهید و ۳۸۸ تن زخمی شدند.

به دنبال این اقدام گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله گردان‌های القسام مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی از جمله تل‌آویو را موشک‌باران کردند.

حملات گروه‌ها به تل‌آویو چنان شدید بوده است که اسرائیل تمام پروازهای خود در فرودگاه بن گوریون را به فرودگاه "رامون" در جنوب سرزمین‌های اشغالی منتقل کرده و برخی نیز پروازهای خود را لغو کرده‌اند.

پیش از این نیز بسیاری از پروازهای فرودگاه بن گوریون به مقصد قبرس تغییر مسیر داده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha