۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84328094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملت ایران از ۴۲ سال گذشته برای پاسداری از انقلاب همواره در صحنه هستند

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به انتخابات پیش روی کشور گفت: اهمیت این موضوع بارها گفته شده و این در حالی است که در ۴۲ سال گذشته ملت ایران برای پاسداری از انقلاب مردانه و جوانمردانه وارد صحنه شده اند.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز عید سعید فطر زنجان که در فضای باز محوطه مصلی شهر زنجان برگزار شد، با بیان اینکه تبلیغات دشمنان با توجه به انتخابات ۲۸ خرداد بیش از گذشته تشدید یافته است، افزود: دشمنان با تبلیغات گوناگون خود درصدد ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم هستند، هر چند مشکلاتی در کشور وجود دارد که بخشی از آن به مسایل داخلی و بخش دیگری خارجی باز می گردد.

وی اضافه کرد: بر این مبنا وظیفه اسلامی، دینی و وظیفه ملی ملت ایران حضور در صحنه است که رهبری در این خصوص فرمودند: انتخابات یک مسابقه ملی است، به این جناح و آن گروه ارتباطی ندارد، در انتخابات خوب باید شرکت کرد و فردی مومن انقلابی و باکفایت، سرشار از امید، معتقد به جوانان و توانمندی‌های داخلی, عدالت خواه و ضد فساد را باید انتخاب کرد.

 امام جمعه زنجان همچنین لزوم توجه عموم به انتخابات شوراهای شهر را یادآور شد و گفت: به این موضوع باید توجه کرد و  در این خصوص از داوطلبان این حوزه تقاضا می کنم وعده ندهند، برنامه های خود را اعلام کنند و از طرفی مردم به شعار رای ندهند، به برنامه های قابل اجرا و منطقی رای دهند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: داوطلبان شوراها قدرت و امتیاز و توانمندی خود را بازگو کنند در جامعه سیاه نمایی نکنند و وعده های تو خالی ندهند.

امام جمعه زنجان در ادامه به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و گفت: این موضوع و کشتار افراد جهان اسلام را دغدار کرده است که این کار تحت نظر آمریکا و با اقدام اسرائیل انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه با قتل عام و این حرکت، قبر خود را کنده اند، اضافه کرد: با بمباران غزه بیش از ۵۰ نفر کشته شدند، ۶۰ سال است که فلسطینیان با سنگ در مقابل توپ گلوله صهیونیست ها ایستادگی کرده اند اما مقاومت نتیجه داد، بطوری سنگ به موشک تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: جهان اسلام و جهان عرب باید در برابر این اقدام  اعتراض کنند که رهبری در فرامین خود فرمودند که فلسطینیان در این خصوص راه خود را پیدا کرده اند، فهمیدند که در مقابل ظلم، مقاومت است.  

وی با اشاره به وقوع حادثه تلخ و جانکاه در افغانستان اظهار داشت: به راستی جهان چه پاسخی به این واقعه دارد، مدرسه دخترانه هدف قرار گرفت مگر چه جرمی داشتند، آیا پادگان و یا نیروی نظامی بودند که به خاک وخون کشیده شدند.

 امام جمعه زنجان با بیان اینکه آیا جرم آنان همین نبود که مسلمان بودند، ادامه داد: مدرسه این دختران به اسم سیدالشهدا مزین شده بود، با بروز این واقعه تلخ بسیاری از رهبران جهان لال شدند  که رهبری  دراین خصوص فرمودند:  لعنت  خدا بر کسانی که غنچه های مظلوم و نوگلان بی گناه افغانسنان را پر پر کردند و به خاک و خون کشیدند و با شهادت رساندن این دختران نوجوان جنایت را تا این حد گسترش دادند.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه رشادت های مدافعان  سلامت و همچنین خیرین در روزهای کرونایی را یادآور شد وگفت: در این خصوص خیرین قدم های خوبی برداشتند، مراکز نیکوکاری مساجد، پایگاههای مساجد و هیات امنای مساجد نیز پای کار بودند.

وی با بیان اینکه خانواده هایی اعضای خود را بر اثر کرونا از دست دادند، اضافه کرد: شرایط کرونایی موجب شد خانواده ها نتوانند آنگونه باید و شاید عزاداری کنند و نکته دیگر اینکه به برخی بحث  های  سیاسی و جناجی توجه نکنیم، ولایتمدار هستیم و باید گوش به فرامین رهبری داد.

امام جمعه زنجان بابیان اینکه مردم پروتکل های بهداشتی را بخوبی رعایت می کنند، گفت: این مهم موجب شد کرونا تا حدودی فروکش کند، در این میان افراد بی توجه هم به این مهم حساس باشند.

وی به نقش تاثیر گذار نیروی قدس در منطقه تاکید کرد و گفت: حضور قوی و قدترتمند و اثر گذار نیروی قدس برای بعدها مشخص خواهد شد که لازم است نسل جوان مکتب سلیمانی را بشناسند و در این میان صاحبان فکر و اندیشه بصورت جامع این مکتب را به عنوان الگویی همانند مالک اشتر که علی زمان شد، به عموم ارائه کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha