۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۲
کد خبر: 84329420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان: اهمیت انتخابات برای مردم تشریح شود

بندرعباس - ایرنا-عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان گفت: درکنار بسترسازی تبلیغاتی در مجامع و رسانه‌‏ها از جمله در رسانه ملی اهمیت انتخابات به عنوان مهم‌ترین رکن مردم‌ سالاری دینی در فضایی عادلانه، کارشناسی و سازنده برای مردم تشریح شود.

مهدی میرزاده کوهشاهی یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا ، ورود نامزدهای دارای سلایق مختلف سیاسی می‌تواند محرک مشارکت حداکثری به عنوان یک راهبرد مورد تأکید مقام معظم راهبردی و مورد اجماع گروه ‏ها و کنشگران سیاسی باشد.

وی با تاکید بر مشارکت حداکثری در این انتخابات، رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی و اجتناب از نقدهای غیرمنصفانه را نیز زمینه‏‌ساز همدلی و همسویی راهبردی در افزایش مشارکت شهروندان و انتخاب اصلح دانست.

ورود نامزدهای دارای سلایق مختلف، محرک مشارکت حداکثری

 عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان به «مشارکت حداکثری؛ ضرورت، چالش‌ها و الزامات» اشاره کرد و اظهارداشت: ابتنای بر آرای مردم و مردم‌سالاری دینی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران است، زیرا در بحرانی‏ ترین شرایط مانند جنگ تحمیلی نیز در سطوح مختلف، آرای شهروندان عامل تعیین زمامداران و کارگزاران و ترسیم برنامه‌ها و خط مشی دولت‌ها بوده است، از همین رو می‌توان مدعی بود با وجود جنگ تحمیلی، فشارهای خارجی، محاصره اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه رمز ماندگاری نظام و انقلاب مردمی بودن و مشارکت مردم در تعیین و تغییر سرنوشت خود بوده است.

میر زاده کوهشاهی تصریح کرد: تغییر گفتمان‏‌های سیاسی حاکم بر مدیریت کشور و جابه جایی گروه‌ها، جناح‌ها، سلیقه‌ها و شخصیت‌ها نشان دهنده آن است که با وجود تنوع احزاب، گروه ‏ها و سلیقه‏ ها، تغییرات سیاسی در کشور متناسب با نیازها، الزام ها و در نهایت تشخیص شهروندان بوده و در نهایت آن‌گونه رقم خواهد خورد که شهروندان می‌خواهند.

وی ادامه داد: در سایه افزایش تنش‌های سیاسی میان جناح‎‏ها، احزاب و کارگزاران که در بسیاری از موارد نیز کارکردی انتخاباتی دارد نوعی دلزدگی سیاسی در جامعه درحال گسترش است که بی‏ تفاوتی نسبت به مشارکت سیاسی و تعیین سرنوشت یکی از نتایج آن است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان همزمان با سراسر کشور ۲۸خرداد ماه سالجاری برگزار می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha