۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84330593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج واحد تولید مصالح ساختمانی شهرداری‌های خراسان شمالی پلمب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: خط تولید پنج واحد تولیدی سنگدانه متعلق به تعدادی از شهرداری‌های استان به علت تولید و توزیع  فرآورده غیر استاندارد پلمب شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل استاندارد استان خراسان شمالی، فهیمه مهمان نواز اظهار داشت: این واحدهای تولیدی سنگدانه پس از طی مراحل تذکر و اخطارهای متعدد به دلیل نداشتن پروانه استاندارد و عدم رعایت موازین استاندارد در شهرستان گرمه، جاجرم، آشخانه و حصارگرمخان پلمب شدند.

وی تصریح کرد: کارشناسان پس از ارائه مشاوره های لازم به واحدهای مشمول برای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد و حمایت از تولیدات استاندارد، به محض رفع نواقص و مغایرت‌های قانونی و احراز شرایط نسبت به فک پلمب واحدهای مذکور اقدام خواهند کرد.

مهمان نواز خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت استانداردسازی مصالح ساختمانی و نقش مهم آن در استحکام سازه ها در سال گذشته نیز پرونده ۱۵ واحد تولیدکننده صنایع ساختمانی غیر استاندارد برای پیگیری حقوقی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی در ادامه افزود: استفاده از مصالح استاندارد یکی از مهم ترین و موثرترین عوامل در اقتصادی شدن امر ساخت و ساز است و در این زمینه باید تلاش شود تا در وهله اول از تولید مصالح غیر استاندارد و بی کیفیت جلوگیری شود.

۷۲ واحد تولیدی در زمینه تولید مصالح ساختمانی فعال است که از این تعداد ۵۵ واحد پروانه کاربرد علامت استاندارد را دریافت کرده اند.

استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران است که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ قرار دارد.

این منطقه از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار می گیرد که در این زون، گسل های فعال و مهمی وجود دارد؛ این گسل ها برخی مواقع موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

براساس آمارهای موجود در سده اخیر، ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر) در خراسان شمالی رخ داده است که آخرین آن در بهمن ۱۳۷۵،  ۶.۲ درجه قدرت داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha