به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، محمود ترفع با اعلام اینکه اعمال تحریمهای ظالمانه، افزایش نرخ ارز و تورم ناشی از آن، هزینه پشتیبانی، نگهداری و تأمین قطعات مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی را به شدت افزایش داد، افزود: شیوع کرونا نیز باعث کاهش ۶۰ درصدی مسافران و در نتیجه کاهش بخش قابل توجهی از درآمدهای شرکت واحد شده است.
وی با تأکید بر اینکه حمایت از حمل و نقل عمومی یک وظیفه حاکمیتی است، اظهار داشت: چون حمل و نقل عمومی فعالیت سودآوری نیست، سرمایهگذاری بخش خصوصی در این بخش سوددهی ندارد و از این رو، حمایت دولت مرکزی و دولت محلی از آن ضرورت دارد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه در سنوات گذشته، دولت به تهران اتوبوس تحویل میداد اما سالها است که این روند متوقف شده است، افزود: بعد از سالها، سال گذشته ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس جدید خریداری و در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به کار گرفته شدند.
ترفع با بیان اینکه شهرداری تهران فراتر از سهم خود به ناوگان اتوبوسرانی تهران کمک می کند و در صورت کمک دولت می توان امیدوار بود که ناوگان حمل و نقل عمومی جان تازه ای بگیرد، اظهار داشت: در صورت نبود حمایت دولت و ادامه روند کنونی، ناوگان اتوبوسرانی تهران به زودی زمینگیر میشود.
به گفته وی، ناوگان اتوبوسرانی تهران به ویژه در بخش خصوصی، بسیار فرسوده است و رانندگان اتوبوسها نیز به تدریج مسن میشوند که در این خصوص نیز نیازمند حمایت و پشتیبانی هستیم.
به گزارش ایرنا، ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس تک و ۲کابین فعال است.
نظر شما