۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84330705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها از عوامل مهم موفقیت روابط عمومی‌هاست

قزوین- ایرنا- مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به منظور اطلاع رسانی و انعکاس مناسب دستاوردهای سازمانی و ارتباط موثر با جامعه هدف از عوامل مهم موفقیت روابط عمومی‌ها به شمار می‌رود.

روح الله مومنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعامل سازنده و منطقی با رسانه‌ها را از مهم‌ترین رسالت‌های روابط عمومی‌ها دانست افزود: استفاده درست از ظرفیت رسانه‌ها باعث می‌شود تا روابط عمومی در ایفای وظایف خود بهتر و موثر تر عمل کند.

وی به روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: کارشناسان روابط عمومی و متخصصان ارتباطات تنها یک رسانه یا فرستنده پیام و تکرار مکررات اتفاقات روز قبل نیستند بلکه آن‌ها به مثابه عنوان یک هنرمند برای خلق اثر ماندگار پیوسته باید به دنبال ایجاد آثار متمایز و متنوع به زبان ساده و سلیس باشند و با مخاطبان هنرمندانه سخن بگویند و در جستجوی پاسخ به سؤالات و علایق ذهنی عموم مردم هر لحظه در تکاپو و جنب و جوش باشند.

مومنی با اشاره به اینکه روابط عمومی آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه حاکمیتی در استان رسالت حساس و سنگینی را برعهده دارد، تصریح کرد: مخاطبان در هر رده‌ سنی به ویژه در سن نوجوانی و جوانی شیفته و تشنه دریافت اطلاعات و اخبار تازه و دسته اول هستند تا رابطه معناداری برای پیوند خود با سازمان ها ایجاد کنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌ها و متخصصان علوم ارتباطات شکل‌دهنده این ارتباط هستند تا در اندیشه و افکار جامعه هدف خود نفوذ کرده و اهداف کوتاه‌مدت، بلندمدت و چشم انداز مجموعه خود را بر روی تمایلات ذینفعان تنظیم و برنامه‌ریزی کنند.

این مسوول با بیان اینکه امروز در دنیایی سرشار از اطلاعات گوناگون، جلب و جذب مخاطب و اعتمادسازی به اخبار نوعی تخصص بی‌مانند محسوب می شود،افزود: برای آنکه مخاطبان اخبار و اطلاعات صحیح را از مبادی رسمی جستجو کنند، ما باید اهالی خبر و رسانه را به دریافت خروجی مناسب خبر با ویژگی‌های اطلاعات مستقل، آزادانه، شفاف و پاسخگو برای عموم جذاب و کاربردی تشویق کنیم.

وی، علم، هنر و تجربه را لازمه موفقیت روابط عمومی‌ها دانست و افزود: در دنیای امروز روابط عمومی‌ها مهم‌ترین نقش را در رشد و ارتقای سازمان‌ها، نهادها و مجموعه‌های اداری دارند و نباید وظیفه آنها را به ارتباط گیری و یا چسباندن بنر محدود و نازل کنیم.

مومنی، روابط عمومی را تسهیل گر رسالت تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: اعتمادسازی بین مردم و انتشار  اخبار صحیح که آرام‌بخش اذهان عمومی باشد از نقش‌های برجسته روابط عمومی است.

وی اطلاع‌رسانی دقیق و سریع و تزریق اخبار و اطلاعات به جامعه را یکی از وظایف آموزش و پرورش دانست و در پایان افزود: روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین در بحث پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و شبکه شاد با قدرت حضور پیدا کرد و ثابت کرد که آموزش تعطیل نیست.

۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی ها نام گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha