۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84330714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار میلیارد ریال طرح های مخابراتی مازندران به بهره‌برداری رسید

ساری - ایرنا - ۱۳۸ طرح های مخابراتی مازندران با سرمایه‌گذاری حدود یک‌هزار میلیارد ریال امروز یکشنبه با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، طرح های مخابراتی بهره برداری شده مربوط به تمامی ۲۲ شهرستان مازندران است که در بازه زمانی یک ساله اجرا شد و امروز به صورت متمرکز در مرکز مخابرات معلم ساری و با دستور ویدئو کنفرانسی احمد حسین زادگان استاندار مازندران افتتاح شد.

همزمان با افتتاح این طرح ها که سبب افزایش پهنای باند مخابراتی تمامی شهرستان های استان شد ، شبکه های مخابراتی روستایی استان هم با اجرای این طرح ها نوسازی و بهسازی و سوئیج های مخابرات شهری نیز تعویض شده است.

افتتاح سوئیج مخابراتی و فیبرنوری مرکز تجارت بین المللی و پایانه صادراتی  برنج شهرستان آمل نیز یکی دیگر از طرح های مخابراتی بود که امروز  افتتاح شده است .

مدیر مخابرات منطقه مازندران در این مراسم به اهمیت افزایش پهنای باند در مراکز مخابرات استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح های دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیک در حوزه های گردشگری ، صنعت ، کشاورزی ، خدمات و بویژه تجارت الکترونیک نیازمن پهنای باند است که این مقوله مهم در استان  با کمک ویژه دولت عملیاتی شده است.

رسول علی اصغر پور افزود : علاوه بر افزایش پهنای باند مخابراتی تمامی شهرستان ها ، شبکه های مخابراتی روستایی استان هم با اجرای این طرح ها نوسازی و بهسازی و سوئیج های مخابرات شهری تعویض شده است.

اصغرپور بیشترین طرح های مخابراتی آماده افتتاح را مربوط به شهرستان ساری با سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیارد ریالی اعلام کرد .

وی گفت :  فیبر نوری ۵۰ کیلومتری تپه « لارما » به « مرگاو » ساری از جمله طرح هایی است که فردا بهره برداری می شود.

مدیر مخابرات مازندران با اعلام این که دولت تدبیر و امید از یک سال پیش تاکنون برای دسترسی ساکنان روستاهای دوردست و کم جمعیت استان به تلفن همراه و اینترنت در قالب طرح خدمات عمومی دولت بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است ، افزود : ورود کرونا، شرایط استفاده از اینترنت را در کشور تغییر داد و دو سرویس « وی دی اس ال » ( vdsl )  و « اف تی تی اچ » ( ftth)  در مازندران به نقطه مطلوبی رسیده است و اکنون حدود ۲۰ هزار مشترک در این دو سرویس فعال هستند.

اصغر پور با اظهار این که طرح های توسعه ای زیرساختی مخابرات سبب تسهیل در دادن خدمات به مردم ، سرعت بخشی و صرفه جویی در وقت ، کاهش  هزینه ها و رونق اقتصادی می شود ، گفت : در حال حاضر ۱۵۷ هزار مشترک اینترنت خانگی در استان مازندران فعال هستند و استان حدود ۲ میلیون مشترک تلفن همراه با استفاده از سیمکارت دارد که از اینترنت همراه استفاده می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha