۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 84330922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشنهاد مقام روس برای برگزاری مذاکرات رژیم صهیونیستی و فلسطین در مسکو

مسکو - ایرنا - «لئونید اسلوتسکی» رئیس امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه پیشنهاد داد که مذاکرات حل و فصل درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین در مسکو برگزار شود.

به گزارش ایرنا از مسکو،  اسلوتسکی روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که روسیه آماده است مذاکرات حل و فصل درگیری فلسطین –اسرائیل در مسکو برگزار شود.

وی گفت: ما همچنین پیشنهاد می کنیم یک نشست « ۴ نفره» در چارچوب کشورهای خاورمیانه برگزار شود.  
 
اسلوتسکی، اعضای این نشست چهارنفره را شامل نمایندگانی از  فلسطین، رژیم اسرائیل و کشورهای عربی مانند مصر، اردن، امارات متحده عربی و عربستان سعودی که با این رژیم مناسبات دیپلماتیک برقرار کرده‌اند اعلام کرد.

 وی با بیان اینکه اینها فقط پیشنهاد و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است، تصریح کرد: نمایندگان پارلمان روسیه هر روز درباره موضوع  غزه و اسرائیل با طرف های درگیر در ارتباط هستند .

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در روسیه نیز دو روز پیش با اشاره به جنایات صهیونیست ها در روزهای اخیر گفت: ما خواهان کنترل بین المللی بر اوضاع فلسطین هستیم.

 عبدالحافظ نودال روز دوشنبه به رسانه های روسی گفت: فلسطین خواهان حمایت کشورهای جهانی از قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت درباره فلسطین است.

 سفیر فلسطین همچنین خاطرنشان کرد که فلسطین هرروز با طرف روسی درباره اوضاع بیت المقدس در تماس است. 

وی اظهار داشت: فلسطین امیدوار است که کنفرانس بین المللی خاورمیانه در پایان سال با حضور 20 تا 25 کشور برگزار شود.

سفیر فلسطین اظهار داشت: تاریخ و مکان کنفرانس بین المللی توسط "گروه چهار خاورمیانه" مشخص می شود؛  فلسطین امیدوار است که این کنفرانس در مسکو برگزار شود.

 قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح ناآرام شده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تا این لحظه بیش از ۱۵۰ نفر از جمله ۴۱ کودک و ۲۳ زن به شهادت رسیده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha