بخشی از تجهیزات امداد و نحات جمعیت هلال احمر یزد رونمایی شد

یزد- ایرنا - بخشی از تجهیزات پشتیبانی ، امداد و نجات هلال احمر استان یزد با حضور تعدادی از مسولان محلی در مراسمی روزیکشنبه در محل جدید آشیانه بالگرد این جمعیت رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی این جمعیت، استاندار یزد در این مراسم  گفت: استان یزد یکی از جمعیت های برخوردار از لحاظ تجهیزات مناسب در بعد امدادی است.

محمدعلی طالبی با قدردانی از فعالیت های این نهاد اظهار کرد: برخورداری جمعیت از امکانات و تجهیزات مناسب مایه قوت قلب مردم و مسوولان در مواقع بحرانی و در شرایط نیاز به حضور نیروهای امدادی است زیرا با وجود آن ها، امید به نجات جان انسان ها و موفق آمیز بودن عملیات امدادی افزایش می یابد. 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان به اتکای حضور نیروهای توانمند و همکاری نیروهای داوطلب  توانست در بُعد استفاده از امکانات و تحهیزات، انجام فعالیت های امدادی درون استانی، حمایت و پشتیبانی از مناطق سیل زده و زلزله زده دیگر استان ها و سایر بخش ها، شاخص های موفقی را در کشور به دست آورد و در بعضی از بخش ها جزو استان ها برتر باشد.

طالبی در ادامه به حضور فعال جمعیت هلال احمر استان در پیشگیری از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در نخستین روزهای شیوع این ویروس ا، نیروهای این نهاد برای کنترل و مقابله با کرونا به میدان آمدند، و حضور به موقع آن ها در صحنه ،تهیه و توزیع بسته های کمک های معیشتی از دیگر فعالیت آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: امید است با همراهی و مشارکت مردم و کمک های داوطلبانه که در اختیار جمعیت  گذاشته می شود شاهد جمعیت پویا و فعال و سرآمد باشیم و با همراهی نهادهای مسوول که در حوزه مدیریت بحران وظیفه مشخصی دارند بتوان شرایط خوبی را به لحاظ آمادگی مقابله با بحران ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: در مواقع بحرانی نیاز به حضور نیروهای امدادی است و باید از عهده آن برآیند  تا جان انسان ها را که ارزشمند ترین چیز است نجات دهند و به آنها باید خدا قوت گفت، و از تلاش های آنها نیز قدردانی کرد.

استاندار یزد اظهارکرد: نیروهای جمعیت هلال احمر استان فعالیت های زیادی در پشتیبانی از مناطق سیل زده و زلزله زده انجام دادند و در بسیاری از صحنه ها نیاز به حضور نیروهای امدادی است ، از روحیه مشارکت و داوطلبان یزدی بسیاری از مشکلات رفع می شود همان طور که در بحران کرونا، حضور فعال هلال احمر را شاهد بودیم.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: پیگیری های زیادی از سال ۹۹ برای دریافت تجهیزات اتفاق افتاد و توانستیم به توانمندی های خوبی دست پیدا کنیم.

محسن حراری زاده یزدی افزود: در این جمعیت که فعالیت های داوطلبانه افتخار بزرگی است، توسعه لجستیک و تجهیزات و آمادگی منابع انسای نقش مهمی در مدیریت بحران دارد.

وی اظهارامیدواری کرد که با این تجهیزات بتوان سیلاب و آوار و گم شدن افراد در حوادث جاده ای و کوهستان را به بهترین نحو مدیریت کرد، هرچند آرزوی ما این است از این تجهیزات استفاده نشود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد افزود: ۱۲ پایگاه جاده ای در استان فعالیت دارد،و نیروهای آموزش دیده و توان افزایی به خصوص از طریق فضای مجازی و تربیت مربیان اتفاق افتاد.

به گفته وی یکی از رویکردهای مهم سال قبل ایجاد خانه های هلال بود که زمان رسیدن به حادثه را کم می کند ودر قالب تیم های ۱۰ نفری آموزش دیده و آشنا به محیط در هنگام حادثه اقداماتی انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد خاطرنشان کرد: باید تجهیزات امدادی مختصری را در اختیار خانه هلال گذاشت ، همچنین مراکزی برای فعالیت های جهادی در خانه های هلال ایجاد شود ، گرچه در تعامل با بسیج مردمی، گروه های جهادی در پیشبرد اهداف شکل گرفت.

حرازی زاده افزود: یک سری تجهیزات مربوط به آن چه در امداد جاده ای، حوزه ترابری و خودروهای امداد و نجات مورد نیاز است از ستاد تحویل گرفته شد ، همچنین تجهیزات سیلاب و پمپ ها و قایق موتوری در اختیار ما قرار گرفت، هر چند امیدواریم حادثه ای اتفاق نیفتد و این تجهیزات مورد استفاده قرار نگیرد.

وی  افزود: در ۲ اتفاقی که سال ۹۹ رخ داد در عملیات جست وجو و امدادرسانی و تجهیز ناوگان امدادی نیاز به پهباد جست و جوگر است  که می تواند بسیار موثر باشد، با توجه به اتفاق های سال گذشته به دلیل گم شدن افراد در کوهستان و عرصه های بیابانی خرید تجهیزات احساس می شود.

حرازی زاده تصریح کرد: چند ماه اخیر با توجه به ساخت آشیانه استقرار بالگرد انجام شد  و  هم اکنون بیشتر آمادگی به لحاظ لجستیک و نیروها متمرکز است.

تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد حدود ۱۰ هزار نفر اعلام شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha