به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع روز یکشنبه در آستانه بیست و هفتم اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی با تبریک این مناسبت و قدردانی از تلاشهای ارزنده فعالان این عرصه بر لزوم امیدآفرینی و ارتقاء سرمایه اجتماعی با افزایش همدلی و همکاری تأکید و بیان کرد: روابط عمومی ها با بیان هنرمندانه اقدامات و دستآوردها ، رکن موثری در شکل گیری حلقه های اعتماد در جامعه هستند.
وی بر ضرورت دانشافزایی فعالان این حوزه در راستای افزایش سرمایههای اجتماعی تاکید و تصریح کرد: لازمست با بهرهگیری از ابزارها و روشهای نوین اطلاعرسانی، خدمات انجام شده دولت به مردم، به صورت شایسته انعکاس یابد.
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان اظهار کرد: روابط عمومی آمیخته ای از هنر، خلاقیت و علم برای ایجاد و توسعه تفاهم، اعتماد افزایی و افزایش سرمایه اجتماعی است که وقتی با عشق، علاقه و کوشش خستگی ناپذیر همراه میشود، میتوان از آن به عنوان "هنر هشتم" هم یاد کرد.
وی افزود: فعالیت های مداوم و برنامه ریزی شده روابط عمومی ها برای تعمیق ارتباطات در سویه های مختلف و متعدد؛ در واقع تلاشی در راستای تحکیم پل ارتباطی سازمانها با افکار عمومی است که شامل مخاطبان و گروه های هدف خاص و عام با نگرش ها و سلایق متفاوت هستند.
نماینده عالی دولت در گیلان روابط عمومی را یک رفتار مدیریتی دانست که با آگاهی از تصمیمات در سطوح عالی، با انجام فرآیند اطلاع یابی و پردازش اطلاعات، آنها را در قالب فرآورده های متنوع اطلاع رسانی، در جهت تحقق اهداف و راهبردهای سازمانی به مخاطبان عرضه میکند.
وی به ضرورت توجه مدیران به جایگاه روابط عمومی و اهتمام به ارتقاء آن تأکید و تصریح کرد: فعالان این عرصه باید همواره و پیوسته، خود را در فرآیند یادگیری و آموزش های روز قرار دهند تا بتوانند گام هایی ثمربخش برای رفع نیازهای مخاطبان خود بردارند.
رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان ارائه موضوعات آموزشی برای دانش افزایی و بهروز رسانی اطلاعات مدیران روابط عمومی به کارگروه آموزش و پژوهش استان را جزء انتظارات خود از شورای هماهنگی روابطعمومی های استان عنوان و بر لزوم بهرهگیری از بستر فضای مجازی متناسب با شرایط کرونایی تأکید کرد.
وی با بیان اینکه سطح دانش اجتماعی و قدرت تجزیه و تحلیل فعالان عرصه روابط عمومی منجر به ارتقاء سرمایه های اجتماعی میشود، گفت: روابطعمومیها نقش مشاوری امین را برای راس هر سازمان و نهادی ایفا میکنند و این ارتباط مستقیم در چارت های سازمانی نمایانگر است.
زارع با اشاره به همهگیری بیماری کووید ۱۹ طی مدت بیش از ۱۵ ماه اخیر تغییر سبک زندگی متناسب با کرونا را از مهمترین راهبردهای مقابله با این بیماری دانست و افزود: روابط عمومی ها نقشی مهم و اثرگذاری در تبیین این شیوه زیست جدید و رعایت دستورالعمل ها برای کاهش آسیبهای مردم دارند.
نماینده عالی دولت در گیلان به گشوده شدن فصل جدیدی از تاریخ کشورمان با فرا رسیدن انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: تقویت دموکراسی و مردمسالاری دینی، نیازمند مشارکت حداکثری و تحقق این مهم، مستلزم اعتمادافزایی عمومی است.
وی بر لزوم امیدآفرینی و ارتقاء سرمایه اجتماعی با افزایش همدلی و همکاری تأکید و بیان کرد: روابط عمومی ها با بیان هنرمندانه اقدامات و دستآوردها ، رکن موثری در شکل گیری حلقه های اعتماد در جامعه هستند.
زارع استفاده از نیروهای متخصص و علاقمند به حوزه روابطعمومی را در پیشبرد اهداف، اثربخش خواند و اظهار داشت: برگزاری نشستهای فصلی و ماهانه و فعالتر شدن شورای هماهنگی روابطعمومی و نیز بهرهگیری از ابزارها و روشهای نوین اطلاعرسانی توسط روابطعمومی ها در انعکاس شایسته به مخاطبان اثربخش است.
در این جلسه امیرحسین کبیری دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده این شورا طی یک سال گذشته و نیز برنامه های پیش رو بیان داشت.
محمود قاسم نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای اطلاع رسانی گیلان و نیز افشین عزیزی مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی نیز در این دیدار در ارتباط با اهمیت فعالیت های روابط عمومی و الزاماتی که باید مورد توجه قرار دهند، مطالبی عنوان کردند.
استاندار گیلان همچنین در آستانه روز ارتباطات و روابطعمومی، در روابط عمومی استانداری حضور یافت و این روز را به کارکنان تبریک گفت.
بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات نامگذاری شده است.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در ۲۸ خردادماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار میشود.
نظر شما