عکاس فلسطینی: با قدرت به انعکاس جنایات اسراییل ادامه می‌دهیم

غزه – ایرنا- عکاس جانباز فلسطینی که در حملات جدید رژیم صهیونیستی دفتر کار خود را از دست داده است ، گفت با وجودی که اسراییل با حمله به شبکه های خبری تلاش دارد صدای حقیقت و افشاگری رسانه ها را خاموش کند ، ما به کار خود ادامه می دهیم و جنایات آن را به سراسر جهان منعکس خواهیم کرد.

مومن قریقع ، عکاس فلسطینی که پاهای خود را در تجاوزهای قبلی رژیم صهیونیستی به غزه از دست داده است ، این بار در جنایت جدید صهیونیست ها علیه مردم غزه که از دوشنبه گذشته آغاز شده است ، دفتر کار خود که در آن به انعکاس جنایات اشغالگران به سراسر جهان مشغول بود را از دست داده است .

او در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در غزه گفت ؛ حمله رژیم صهیونیستی به ساختمانی که محل کار من و چند خبرنگار و عکاس دیگر بود همه تجهیزات ما را نابود کرد.

مومن گفت که رویاهای او و همکارانش از بین رفت اما با این وجود آنها تلاش می کنند که تصاویر را ارسال کنند.

عکاس فلسطینی اظهار داشت ؛ به نظر می رسد که اشغالگران تصاویری را که از نوار غزه خارج می شود، نمی پسندند و برای همین دفاتر رسانه ای را هدف قرار می دهند.
 وی در عین حال تاکید کرد که آنها به کار و فعالیت رسانه ای خود ادامه خواهد داد.

عکاس فلسطینی: با قدرت به انعکاس جنایات اسراییل ادامه می‌دهیم


خبرنگار الجزیره در غزه نیز بعد از حمله هوایی به دفترش می گوید که احساس می کند که خانه اش را از دست داده است.
وی می گوید که ۱۲ سال در این دفتر کار کرده است. 
این خبرنگار گفت که درحال ارسال مستقیم اخبار و گزارش های کشتارها در غزه بود که خبر هشدار حمله هوایی به ساختمان رسید.
این خبرنگار خاطرنشان کرد: این ساختمان دهها واحد مسکونی دارد که مالکان آن الان آواره خیابان شده اند.
خبرنگار الجزیره گفت که وی و همکارانش فقط توانسته اند برخی از دوربین ها را که می تواند با آن به کار ادامه دهند، با خود خارج کنند.
در همین راستا، «سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه ای دولتی در غزه می گوید که خسارت های کلی به ۲۳ دفتر رسانه ای و همچنین دهها نهاد و جمعیت و دفاتر دیگر وارد شده است و خسارت های اولیه مستقیم به بخش مسکن نوار غزه به ۲۵ میلیون دلار رسیده است. 
وی افزود: این خسارت ها شامل حال دفاتر شبکه تلویزیونی الاقصی، القدس الیوم، الجزیره، خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه فلسطین، خبرگزاری ملی و دیگر رسانه ها شده است.
معروف گفت: خسارت های مستقیمی به شبکه های ارتباطی و اینترنت و ژنراتورها و تجهیزات دیگر به ارزش نزدیک به ۴۰ میلیون دلار وارد شده است.
وی تصریح می کند: این سیاست ثابت اشغالگران برای تلاش جهت سرپوش گذاشتن بر جنایت های خودشان و جلوگیری از انتقال تصاویر به جهان است.
معروف گفت: تصاویر همواره نشان می دهد که اشغالگران و زنان و غیرنظامیان را به قتل می رساندند و آنها می خواهند که جهان صدایی غیر از صدای آنها را نشنود.
وی از همه اصحاب رسانه خواست به کار خود ادامه داده و تصاویر واقعیت و حقیقت موجود را به جهان مخابره کنند.
سندیکای روزنامه نگاران فلسطین نیز به نوبه خود از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواست تا فوری وارد عمل شده و از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه که در معرض جنایت های جنگی و حملات مستقیم هستند، حفاظت کند.
«ناصر ابوبکر» رئیس سندیکای روزنامه نگاران فلسطین امروز در بیانیه خود گفت که این سندیکا به تماس های خود با اتحادیه بین المللی روزنامه نگاران و اتحادیه روزنامه نگاران عرب و اتحادیه ها و نهادهای رسانه ای و حقوقی منطقه ای برای کمک گرفتن جهت فشار بر دبیرکل سازمان ملل به منظور دخالت فوری و حفاظت از روزنامه نگاران در برابر جنایت های اشغالگران ادامه می دهد.

عکاس فلسطینی: با قدرت به انعکاس جنایات اسراییل ادامه می‌دهیم


«محمد اللحام» رئیس کمیته آزادیها در سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی نیز گفت که اشغالگران بیش از ۱۰۰ مورد حمله علیه اصحاب رسانه مرتکب شده اند که برخی از آنها در سطح جنایت است و آخرین مورد نیز حمله موشکی به برج «الجلاء» در غزه بود که دفاتر شمار زیادی از رسانه ها در آن قرار داشت و این اقدام حمله و تعرض آشکار به جان اصحاب رسانه در راه پوشش جنایت های اشغالگران علیه کودکان و غیرنظامیان فلسطینی به شمار می رود.
این درحالی است که نیروهای اشغالگربه تیراندازی مستقیم به اصحاب رسانه در کرانه باختری و اراضی اشغالی سال ۴۸ و جلوگیری از کار تیم های خبری و حمله به آنها با گاز اشک آور و بمب های صوتی ادامه می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha