تقویت روابط عمومی ارتباط مستقیم با موفقیت هر دستگاه دارد

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی گفت: هرچه روابط عمومی یک دستگاه تقویت شود به همان نسبت درصد موفقیت‌ها، رضایت‌مندی مردمی از دستگاه و اثربخشی اقدامات انجام شده، بیشتر خواهد شد.

مجید پورعیسی روز دوشنبه در نوشتاری به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی پل ارتباطی امن، امانت‌دار، امین و خبره و نیروی علاقه‌مند و متخصص و دلسوزی است که بین مدیران، کارشناسان و مردم ارتباط تخصصی و ارتباط اجتماعی برقرار می‌کند، تلاش‌ها را به سمع و نظر مردم می‌رساند و نقدها، نظرها، گلایه‌ها و پیشنهادات را با رعایت امانت به مدیران و مجموعه دستگاه متبوعش انتقال می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی افزود: در این خصوص سه نکته مهم است، اول تخصص ویژه‌ای که یک نیروی روابط عمومی در ارتباطات اجتماعی دارد، دوم امانتداری و صداقتی که همیشه همراه اوست و سوم نقش و جایگاه صیانتی و مشورتی نسبت به مدیران و کارشناسان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی بیان کرد: در اهمیت روابط عمومی و پوشش خبری اقدامات همین بس که اگر مجموعه‌های روابط عمومی در همه دستگاه‌ها و مسؤولان روابط عمومی در همه جایگاه‌ها به صورت کامل به وظایفشان آشنا باشند و نسبت به آنها تعهد داشته باشند و عمل کنند، قطعا امید و انگیزه مردم نسبت به نظام و خدمات دولت بیشتر از هر زمان شده و تعهد و علاقه مدیران و کارشناسان به انجام خدمات مطلوب‌تر بیش از پیش خواهد شد.

وی اظهار داشت: لذا روابط عمومی سنگر دفاع از حق دستگاه‌هاست و جایگاه مهم و اثربخش تولید انگیزه برای مدیران و کارشناسان و آشنایی مردم، جامعه و نخبگان با فعالیت‌ها، دستاوردها همچنین ظرفیت‌های هر دستگاه است.

پورعیسی افزود: یک مدیر روابط عمومی باید چند ویژگی مهم داشته باشد؛ دلسوز، متعهد و امین باشد، آشنا با روحیات اجتماعی و فرهنگی مدیران و کارکنان سازمان متبوعش باشد، نبض جامعه و نیازهای جامعه در رابطه با دستگاه متبوعش را بداند، بسیار صبور و اهل همت، اراده و تلاش باشد، به روز و آشنا به علوم ارتباطی جدید باشد.

وی تاکید کرد: مدیر روابط عمومی باید اهل تعامل خوب با رسانه باشد، مجاری تقویت انگیزه‌ها را بداند و بشناسد، در داخل و خارج سازمان برای افزایش روحیه تاب‌آوری و لذت بردن کارکنان از فعالیت‌های اثربخش کارمندی روزانه شان تلاش کند.

وی درخصوص رسالت روابط عمومی در شرایط کرونا گفت: کرونا شرایط ویژه‌ای را برای کشور به ویژه ادارات ایجاد کرده است و روابط عمومی‌ها در یک سال و نیم اخیر به شدت در این حوزه پرکار ظاهر شده‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از یک سو چالش اطلاع‌رسانی های مداوم برای پرسنل را برعهده داشته‌اند و از سوی دیگر تلاش با استفاده از ابزارهای هنری و رسانه‌ای برای افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را، همچنین پل ارتباطی دقیق و سریع و مؤثری بین مدیران و مجموعه و مردم بوده‌اند تا ظرفیت‌های هر دستگاه برای مدیریت بحران کرونا و جذب ظرفیت‌های مردمی برای این مسیر را به درستی انجام دهند.

وی افزود: رسالت اصلی روابط عمومی‌ها باز هم در همین حوزه تعریف می‌شود و لازم است روابط عمومی‌ها، با افزایش اطلاع‌رسانی‌های دوطرفه و به‌موقع، در این مسیر به مدیریت بحران و ایجاد حساسیت در توجه به موازین بهداشتی و انشاءالله پیروزی بر کرونا کمک کنند.

وی درباره رابطه رییس سازمان یا دستگاه با مدیر روابط عمومی اظهار داشت: واقعیت این است که هرچه میزان ارتباطات مدیران با مسؤولان روابط عمومی، منطقی‌تر، دقیق‌تر، بیشتر، شفاف‌تر و دوستانه‌تر باشد، درک متقابل مسؤولان روابط عمومی از خواسته‌های دستگاه اداری همچینین درک مدیران و دستگاه نسبت به خواسته‌ها و نیازهای عمومی جامعه نسبت به این دستگاه اجرایی یا سازمان دولتی بیشتر می‌شود لذا درصد موفقیت‌ها، رضایت‌مندی مردمی از دستگاه و اثربخشی اقدامات انجام شده نیز بیشتر خواهد شد.

پورعیسی با اشاره به مهمترین وظیفه روابط عمومی بیان کرد: روابط عمومی پنج وظیفه اولویت‌دار خواهد داشت؛ اول اینکه به‌روز باشد، دوم اینکه صبوری و دلسوزی را در خود تقویت کند، سوم اینکه فن ارتباطات اجتماعی را در خود نهادینه کند، چهارم سازمان، دستگاه و مجموعه‌ای را که در آن فعالیت می‌کند خوب بشناسد و پنجم اینکه فراتر از نقش روابط عمومی برای خودش نقش مشاور امین برای مدیران وکارشناسان قائل باشد.

وی درخصوص نقش روابط عمومی‌ها در تحقق شعار سال گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است لذا روابط عمومی‌ها از یک سو باید فعالانه درخصوص ظرفیت‌های موجود در ادارات تابعه برای تحقق این شعار تلاش کنند از سوی دیگر به ایجاد هم‌افزایی‌ها و همگرایی‌های بین اداره‌ای و بین دستگاهی و بین سازمانی برای تحقق شعار سال کمک کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: از سویی هم با اطلاع‌رسانی‌های مناسب، ضمن ارائه گزارش‌های نوبه‌ای برای جامعه از میزان عملکرد هر دستگاه درخصوص تحقق شعار سال، ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاورند و منسجم کنند و به کمک مدیران به آنها راه و مسیر ببخشند.

وی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید بسترها و دامنه اطلاع‌رسانی‌هایشان در این سال عموما به سمت تحقق شعار سال گرایش داشته باشد و جزیره‌ای کار نکنند و به وسعت پهناوری استان در این زمینه تلاش‌های پیگیر داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha