۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۶
کد خبر: 84332501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو فتح : با وجود اشغال قدس صلح در منطقه ایجاد نمی شود

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۶
کد خبر: 84332501
عضو فتح : با وجود اشغال قدس صلح در منطقه ایجاد نمی شود

تهران- ایرنا- «احمد ابو هولی» یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و رئیس بخش امور پناهندگان خواستارحمایت بین المللی جامعه جهانی از مردم فلسطین شد و گفت :جهانیان باید بدانند که تا زمانی که قدس در اشغال صهیونیست ها باشد، صلح ، ثبات و امنیت در منطقه حاصل نخواهد شد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، ابوهولی گفت: آنچه در نوار غزه رخ می دهد یک جنگ خانمان سوز است که غیرنظامیان را هدف قرار داده و منجر به شهادت بیش از ۱۹۷ نفر که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شده است.

وی افزود: آنچه اکنون علیه فلسطینیان در بیت المقدس و محله های آن در شیخ جراح و باب العمود و وادی الجوز و سلوان در حال رخ دادن است نمونه آشکاری از نژادپرستی و پاکسازی قومی است علاوه بر اینکه  مصادره اراضی در کرانه باختری و اخراج صاحبان آنها نقض قوانین بین المللی و بشردوستانه و به تمام معنا جنایات جنگی است.

ابوهولی ادامه داد: کشتار اردوگاه الشاطئ توسط دولت اشغالگر اسرائیل که منجر به کشته شدن ده نفر از اعضای خانواده ابوحطب از جمله مادر و فرزندانش شد و سپس کشتار در خیابان الوحده که آخرین این جنایات در سایه سکوت جامعه بین المللی نبود، وحشیگری و میزان جنایت اسرائیل علیه مردم فلسطین را نشان می دهد که مستلزم مداخله فوری جامعه جهانی برای متوقف کردن این تجاوز وحشیانه در نوار غزه و محاکمه مقامات رژیم صهیونیستی در دادگاههای بین المللی در مورد جنایاتی است که در حق ملت ما  مرتکب می شوند.

او در بیانیه خود از دادگاه کیفری بین المللی خواست تا تحقیقات جنایی را در مورد جنایات جنگی و جنایات  رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین به سرعت آغاز کند و با به رسمیت شناختن مناطق اشغالی ۱۹۶۷ به عنوان بخشی از خاک فلسطین، آنها را محاکمه کند.

ابوهولی در بیانیه مطبوعاتی که به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد روز نکبت فلسطین منتشر کرد، اظهار داشت که دولت اشغالگر صهیونیستی در جنایات خود علیه ملت فلسطین همه قوانین را زیر پا گذاشته است و جامعه جهانی باید مسئولیت های خود را در حمایت از فلسطینی ها در برابر آوارگی اجباری ونژاد پرستی صهیونیست ها به عهده گیرد.

وی با اشاره به اینکه رژیم نژاد پرست صهیونیستی سعی دارد تا با مهاجرت اجباری فلسطینیان و آوارگی آنها از سرزمین اجدادی خود، ادامه ستم و تجاوز، محاصره، کشتار روزانه و تبعیض نژادی  شرایط زندگی روزمره آنها را پیچیده تر کند، افزود: این تجاوزات با هدف قرار دادن حضور فلسطینیان در سرزمین خود امتداد  روز نکبت ۱۹۴۸ فلسطین است.

او تأکید کرد که جنایات و اقدامات نژادپرستانه دولت اشغالگر اسرائیل مقاومت مردم فلسطین را خدشه دار نمی کند. آنها به مبارزه قانونی خود ادامه می دهند تا زمانی که به خانه های خود برگردند و کشور مستقل به پایتختی بیت المقدس را محقق کنند.

وی خاطرنشان کرد که روز نکبت فقط خاطره ای نیست که توسط مردم فلسطین یادآوری شود یا یک واقعه گذرا نیست بلکه حادثه ای است که در آن وطن ما دزدیده شد و مردمی که بی خانمان شدند برای به دست آوردن حقوق غصب شده خود مبارزه می کنند.

این عضو سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: روز نکبت یادآوری این هدف است که فلسطینیان تا احقاق حق قانونی خود مبارزه خواهند کرد و سرزمینی که در سال ۴۸ توسط غاصبان صهیونیستی از آنها سلب شد را باز پس گیرند. مبارزه با رژیم جنایتکاری که صدها نفر را قتل عام و هزاران تن دیگر را مجروح کرده است و ۵۳۲ روستای فلسطینی را تخریب و بناهای تاریخی آن را ازبین برده است.

وحشی گری که نزدیک به ۸۵۰ هزار فلسطینی  با زور اسلحه در اردوگاه های پناهندگان آواره شدند و  امروز و ۷۳ سال پس از آن فاجعه تقریبا ۶.۲ میلیون آواره فلسطینی هنوز در انتظار جامعه بین المللی هستند تا به این ظلم و بی عدالتی پایان دهد.

وی بر لزوم احیای نقش کمیته آشتی بین المللی سه جانبه که براساس قطعنامه ۱۹۴ برای انجام مأموریت خود در زمینه بازگشت پناهندگان به خانه هایشان تشکیل شده است، تأکید کرد.

ابوهولی با درود بر  فرزندان فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و داخل سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ که همه متحد در حمایت از قدس و الاقصی قیام کردند، تاکید کرد که بیت المقدس پایتخت ابدی و تاریخی کشور فلسطین باقی خواهد ماند و کسانی که فکر می کنند، می توانند قدس را از قلب و ذهن ما بیرون کنند یا هویت عربی و اسلامی آن را کنار بگذارند خیالی باطل دارند. جهانیان باید بدانند که تا زمانی که قدس در اشغال صهیونیست ها باشد، صلح ، ثبات و امنیت در منطقه حاصل نخواهد شد.

وی در پایان با خطاب قرار دادن جوامع عربی گفت: ملت عربی مسئولیت های تاریخی و ملی خود را در قبال مردم ما به عهده بگیرد و برای تقویت نقش عربی و اسلامی در این مرحله تاریخی تلاش کند و از مردم فلسطین در مقابله با جنایات صهیونیست ها و شکستن محاصره تحمیل شده بر ما و مقابله با چالش های پیش رو در کنار ملت فلسطین قرار گیرد و از آن حمایت کند.

او همچنین جامعه بین المللی، سازمان ملل و نهادهای بین المللی وابسته به آن را به دلیل عدم تعهد به اجرای مسئولیت های خود در قبال اجرای عدالت و بازگرداندن آوارگان فلسطینی به خانه های خود با وجود گذشت ۷ دهه از روز نکبت، مسئول ادامه فاجعه مردم فلسطین و رنج پناهندگان فلسطینی دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha