کتابخانه‌ها به باشگاه‌ فرهنگی‌ و اجتماعی تبدیل شدند

همدان-ایرنا- مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با توجه به حوزه فعالیتی که در کتابخانه‌های عمومی شکل گرفته، این مراکز دیگر تنها محلی برای امانت و قرائت کتاب نیستند بلکه به باشگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شدند.

به گزارش ایرنا، "مهدی توکلیان" روز سه شنبه در نشست کتابخوان ارتباطات و کتاب به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی تاکید کرد: کتابخانه‌های عمومی در پنج سال گذشته خدمات متنوعی را در کشور به مخاطبان و کاربران خود ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات در دنیای امروز مربعی از هنر، تبلیغات، ارتباطات و فضای مجازی و فناوری‌های نوین است خاطرنشان کرد: آنچه امروز ارتباطات را شکل می‌دهد با روزگار پیشین متفاوت است و تعریف ارتباطات در هزاره سوم در آستانه قرن جدید، تعریف جداگانه‌ای از آنچه در ذهن پیشینیان ما وجود داشته، به خود گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به غزه، ساختمان مرکزی چندین رسانه بین‌المللی را هدف قرار داده است اما در فضای خبری هیچ عکس‌العملی نشان داده نمی‌شود و سکوت خبری در جهان حکم‌فرماست.

توکلیان عنوان کرد: هفته جهانی ارتباطات را در حالی گرامی می‌داریم که دختران مکتب سیدالشهدا در هرات افغانستان به وحشیانه‌ترین شکل ممکن جان خود را از دست می‌دهند و همچنان سکوت خبری جهان را در برگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه با وجود این اتفاقات در دنیای امروز و سانسورهایی که در فضای رسانه‌ای جهان صورت می‌گیرد، ارتباطات حد و مرز نمی‌شناسد و  اطلاعات در کمترین زمان منتقل می‌شود تصریح کرد: امروزه شاهدیم اخبار و اطلاعات از طریق پیام‌رسان‌ها جابجا می‌شود و مردم در گوشه و کنار جهان از وقایع مطلع می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: هر یک از اعضای بزرگ خانواده کتابداران ایران در نهاد کتابخانه‌های عمومی، نقش یک پیام‌رسان را دارند و در حال آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی به مردم هستند.

توکلیان با بیان اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری‌های جدید باید بتوانیم با مخاطبان خود در پلتفرم‌های مختلف اطلاع رسانی ارتباط برقرار کنیم گفت: بر اساس اصولی که در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شکل گرفته، این فضا آماده شده و فعالیت کتابخانه‌های کشور بر اساس پژوهش و تحقیق و مطالعات علمی و عملی تدوین می‌شود و در حوزه‌های مختلف نکات کلیدی و راه‌گشای مد نظر است.

وی با اشاره به اینکه از کتاب غافل نشویم و کتاب بخوانیم اظهار کرد: روابط عمومی‌ها به ویژه افرادی که با کتاب و نوشتن عجین هستند می‌توانند کتابخانه‌های عمومی را در ترویج و فرهنگ مطالعه و انتقال تجربیات  به نسل‌های آینده یاری دهند و آثار گران‌سنگی در قفسه کتابخانه‌ها برای آیندگان به یادگار بگذارند.

استان همدان دارای ۱۱۶ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha