سالانه ۸۰۰ کلاس درس به دست دولت در استان تهران احداث شده‌است

تهران- ایرنا- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران گفت: دولت تدبیر و امید سالانه ۸۰۰ کلاس درس در شهرستان‌های این استان احداث کرده است.

جاسم حسین‌پور روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح‌های آموزشی در حال ساخت پاکدشت به خبرنگار ایرنا گفت: دولت تدبیر و امید با نگاه ویژه به حوزه آموزش و پرورش و با مشارکت خیران مدرسه ساز، سالانه ۸۰۰ کلاس درس در شهرستان‌های استان تهران احداث کرد تا بخشی از کمبودهای این حوزه در استان برطرف شود.

وی افزود: با وجود آن که فعالیت‌های بسیار خوبی در سال‌های اخیر در حوزه توسعه فضاهای آموزشی با کمک خیران مدرسه ساز انجام شده ولی با توجه به جمعیت زیاد دانش‌آموزی و مهاجرت‌های صورت گرفت، همچنان شهرستان‌های استان تهران با استانداردهای موجود فاصله دارد و امید می‌رود تا با تلاش مسوولان، به استانداردهایی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره کرده، دست پیدا کنیم.

حسین‌پور اظهار داشت: در حال حاضر عملیات احداث یکهزار و ۶۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف شهرستان‌ها استان تهران در دست اقدام است و تلاش می‌شود تا با مشارکت خیران و تأمین اعتبار دولتی، تا مهرماه امسال اغلب این طرح‌ها تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این طرح‌ها به چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، به نقش مؤثر خیران مدرسه ساز در رفع مشکلات کمبود فضاهای آموزشی اشاره و اضافه کرد: نیمی از طرح‌های آموزشی احداث شده، با کمک و مشارکت خیران به اتمام رسیده است.

حسین‌پور افزود: هم اینک ۱۸ طرح آموزشی با ۱۵۳ کلاس درس به وسعت ۲۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع در شهرستان پاکدشت در حال احداث است که تلاش می‌شود تعداد زیادی از این طرح‌ها مهرماه امسال در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران افزود: فرودین ماه امسال، مدرسه ۱۷ کلاسه شهید محسن فخری زاده با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات و مدرسه ۶ کلاسه سیدهادی موجانی در روستای قشلاق قلعه نو پاکدشت افتتاح و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha