۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84338790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در کردستان آغاز شد

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸
کد خبر: 84338790
ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در مناطق تابعه آموزش و پرورش این استان آغاز شده است.

صدیقه عبداللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ثبت نام تمام نوآموزان دوره پیش‌دبستان و دانش‌آموزان اول دبستان استان از امروز اول خرداد آغاز شده و تا پایان مرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان بویژه نوآموزان و کلاس اولی‌ها بیش از آنکه یک رویداد باشد، یک فرایند تربیتی است، گفت: بر این اساس دستورالعمل ثبت نام برای سال تحصیلی جدید مطابق برنامه زمانبندی هر سال اوخر اردیبهشت به مدارس استان ابلاغ می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان افزود: امسال موضوع تسهیل کار ثبت‌نام برای رفع دغدغه و نگرانی خانواده‌ها و رعایت تکریم خانواده‌ها بیش از سال‌های قبل مورد تاکید بوده و بر این اساس اصل بر حفظ سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گرفته و با استفاده از ظرفیت فناوری امکان ثبت نام الکترونیکی برای تمام پایه های تحصیلی فراهم شده است.
 

وی یادآورشد: انجام فرآیند ثبت‌نام به شیوه غیرحضوری از طریق سامانه سیدا و درگاه پاد انجام می‌شود و در صورت ضرورت ثبت‌نام به شیوه حضوری در مناطق کمتر برخوردار و فاقد زیرساخت‌های اینترنتی از طریق سیستم نوبت‌دهی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش آموزان انجام می شود.

عبدالهی با بیان اینکه ثبت نام تمام دانش آموزان در سامانه سیدا و از درگاه http://pada.medu.ir انجام می‌شود، گفت: ثبت نام میان پایه‌ها نیز پس از ثبت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به صورت خودکار انجام می شود و دانش‌آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت نام می‌شود و نیازی به مراجعه دانش آموز یا اولیا به مدرسه نیست.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان پایه اول به صورت حضوری و توسط اولیا در مدارس انجام می شود؛ افزود: برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، توصیه‌های لازم به مدیران مدارس شده و اولیا نیز باید براساس نوبت ‌هی الکترونیکی انجام شده توسط مدارس به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی به مدارس مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: دانش آموزان چهار سال تمام در پیش دبستانی یک و دانش آموزان پنج سال تمام در پیش دبستانی ۲ و دانش آموزان ۶ سال تمام باید در کلاس اول ثبت نام شوند.

وی با بیان اینکه ثبت نام نهایی دانش آموزان پایه اول ابتدایی منوط به ارائه تائیدیه از پایگاه سنجش است، گفت: ثبت‌نام بدون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ممنوع است؛ لذا باید نوآموزان به موقع به پایگاه‌های سنجش که از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی تعیین می‌شود، مراجعه کنند.

عبداللهی با اشاره به اینکه دریافت وجه هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتب درسی ممنوع است، افزود: ثبت نام دانش‌آموزانی که محل سکونت آنان به مدرسه نزدیک تر است در اولویت خواهد بود و ثبت نام از دانش آموزانی که والدین آنان هر۲ شاغل هستند در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر مورد تاکید است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha