رسانه‌ها تغییر سبک زندگی در شرایط کرونایی را آموزش دهند

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، نقش روابط عمومی ها و رسانه‌ها در کرونا را مهم ارزیابی کرد و گفت: مدافعان سلامت زمانی می‌توانند موفق تر عمل کنند که مردم و رسانه‌ها در کنار آن‌ها باشند و با استفاده از ابزار رسانه ای باید تغییر سبک زندگی در شرایط کرونایی را آموزش دهند.

علی رئوفی یکشنبه شب در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان افزود: البته رسانه‌ها  از ابتدای پیدایش بیماری کووید ۱۹ تاکنون در کنار مدافعان سلامت بودند و قدردان خدمات یکایک اهالی رسانه و روابط عمومی ها هستیم.
وی با اشاره به نقش برجسته روابط عمومی ها در زمینه اطلاع رسانی خدمات و اقدام دستگاه های اجرایی بیان داشت: امروز مدیران موفق برای اینکه بتوانند ارتباطات برون سازمانی خود را در سطج خرد و کلان با جامعه هدف حفظ کنند، به دنبال افرادی هستند که در تعیین خط مشی سازمان به آن‌ها کمک کنند.
معاون استاندار هرمزگان اظهارداشت: روابط عمومی ها برای دستیابی به اهداف نیاز به برنامه ریزی درازمدت دارند و هدف از کار تبلیغاتی، برنامه ریزی برای دستیابی به  اهداف در مدت زمان اندک است.
رئوفی گفت: ارتباط دوسویه با رسانه‌ها، نشان دهنده عملکرد مثبت روابط عمومی هاست و مدیر روابط عمومی موفق فردی است که از یک سو مشاور مدیر سازمان و از سویی دیگر امین کارکنان باشد.
وی به نقش روابط عمومی ها در زمینه امیدآفرینی، به عنوان یکی از مولفه‌های ضروری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: نقش روابط عمومی ها با 
توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن، تورم و شیوع کرونا که کسب وکارها را مختل کرده و از سویی دیگر تبلیغات مخالفان در شبکه‌های معاند برای گسترش بذر ناامیدی در میان آحاد جامعه، بسیار حائز  اهمیت است و خدمات انجام شده توسط دولت و نظام را باید برای مردم تشریح کرد.
رئوفی با انتقاد از برخی از مدیران دستگاه های اجرایی، افزود: برخی از مدیران حتی حاضر نیستند از عملکرد خودشان هم دفاع کنند که این ضعف در اطلاع رسانی نه تنها عملکرد سازمان را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بلکه باعث می‌شود به دلیل نبود کار تبلیغی مناسب، دشمن از خلأ به‌وجود آمده نهایت بهره برداری را داشته باشد.
معاون استاندار هرمزگان اضافه کرد: در شرایط حساس کنونی، مدیران دستگاه ها باید امکانات لازم را در اختیار روابط عمومی ها بگذارند که بتوانند اقدام‌های انجام شده را بیان کنند و از عملکرد مجموعه نظام و دولت دفاع کنند.
وی با اشاره به تلاش اتاق فکر دشمن برای القای ناکارآمدی نظام اسلامی و حضور کمرنگ مردم در انتخابات، گفت: دشمن تصور می‌کند مردم پای صندوق‌های رای نمی آیند؛ گویا فراموش کرده‌اند که در زمان جنگ، مردم در شهرهایی که زیر رگبار موشک و خمپاره بودند بازهم پای صندوق های رای می آمدند و حتی هر هفته نماز جمعه برگزار می‌شد.
وی عنوان کرد: مردم ما برای عقاید خود انقلاب کردند نه برای نان؛ لذا باید ضمن درک شرایط دچار کنونی کشور، تلاش کرد از هر ابزاری برای امیدآفرینی در جامعه بهره برد و امیدواریم کشور به مانند دیگر مقاطع سختی که پشت سر گذاشته، به فضل خداوند از این گذرگاه نیز با موفقیت عبور خواهد کرد.

انتخابات هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان نیز در این نشست با قدردانی از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان گفت:
انتخابات هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان براساس برنامه پیش بینی شده صورت،  خردادماه امسال به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
فاطمه رکن الدینی افزود: همزمان با شروع فعالیت انجمن روابط عمومی های هرمزگان، وزارت کشور نیز با حضور مدیران روابط عمومی بنگاه های بزرگ بخش خصوصی در انتخابات هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز موافقت کرد.
وی با عذرخواهی به‌دلیل تاخیر در برگزاری آیین تجلیل از این قشر گفت: قصد داشتیم باتوجه به تاکید استاندار، همایشی را در خورشان همکاران به منظور تجلیل از روابط عمومی ها برگزار کنیم اما به‌دلیل شرایط کرونایی، فقط از روابط عمومی دستگاه هایی که بیشترین فعالیت عمرانی را داشتند، دعوت شده است.
این مسوول با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان نیز افزود: هربار که فرایند برگزاری انتخابات را طی کردیم، شرایط رنگ بندی کرونایی استان تغییر کرد و امکان تجمع ۱۵۰ نفری روابط عمومی ها وجودنداشت.
وی اضافه کرد: از سویی دیگر  به دلیل درخواست روابط عمومی‌های بخش خصوصی و بنگاه‌های بزرگ برای حضور و مشارکت در انتخابات هیات رییسه، به موازات رایزنی با وزارت کشور برای اصلاح اساسنامه و شرایط پذیرش اعضا، پبیشنهاد تاسیس نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران را بررسی کردیم که نتیجه بخش بود.
در این نشست همچنین با پایان ماموریت ۲ ساله هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان، با اهدای لوح سپاسی از سوی استاندار هرمزگان، از خدمات آن‌ها قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha