۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84340667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود

۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۱
کد خبر: 84340667
سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: سامانه بارشی در این استان از روز سه‌شنبه تقویت شده و این وضعیت جوی تا اواخر وقت چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

حسین سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امروز /دوشنبه سوم خرداد ماه/ در برخی مناطق زنجان شاهد بارش های پراکنده و احتمال رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود، افزود: با تقویت سامانه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه، رگبار باران همراه با رعد و برق متناوب و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با احتمال خیزش گرد و خاک برای استان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه از استان خارج خواهد شد، اظهار داشت: طی مدت یاد شده میزان سرعت وزش باد بیشتر شده و می تواند به ۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد همچنین میزان دما نیز با کاهش مواجه خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه طی مدت فعالیت سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع تگرگ نیز وجود دارد به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره کرد و تصریح کرد: طی این مدت، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، آسیب به تاسیسات و بناهای کم استحکام شهری و روستایی و کشاورزی، پرتاب اشیا به سبب وزش باد نسبتا شدید تا شدید و آسیب به محصولات کشاورزی در اثر بارش تگرگ، محتمل است.

وی به عموم مردم توصیه کرد، از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارندگی و احتمال وقوع سیل و حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب وقوع رعد و برق پرهیز کنند تا میزان حوادث احتمالی به حداقل برسد.

سلطانی اظهار داشت: افراد در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره احتیاط بیشتری کرده و از توقف در کنار درختان خشکیده و تاسیسات شهری با استحکام کم و انجام عملیات عمرانی در ارتفاع بالا و سمپاشی و محلول پاشی به جد اجتناب کرده و از تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها و انبارها و همچنین از باغات در برابر تگرگ، محافظت به عمل آورند.

وی ادامه داد: عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها به ویژه در ساعات بعدازظهر خودداری کرده و دامداران نیز انتقال دام از واحدهای غیرایمن به محل های امن و همچنین انجام تمهیدات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از آسیب و خسارت های احتمالی را جدی تر بگیرند.

این کارشناس هواشناسی، میزان دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد ذکر کرد و با بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه و چورزش از توابع شهرستا طارم با میزان دما ۷+ و ۳۷+ به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق این استان گزارش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha