۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۶
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84341596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیلان تا هفت درجه خنک می‌شود

۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۶
کد خبر: 84341596
گیلان تا هفت درجه خنک می‌شود

رشت - ایرنا- سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از عصر سه‌شنبه بتدریج برای آسمان استان در برخی ساعات با رشد ابر ، رگبار باران و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که موجب کاهش تا هفت درجه سانتیگرادی دما خواهد شد.

شبنم هادی‌نژاد عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آسمان استان طی ۲ روز آینده در ساعات ابتدایی روز کمی تا نیمه ابری، بتدریج رشد ابر و وزش باد و در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق و در پاره ای نقاط با شدت بیشتر انتظار می رود.

وی تصریح کرد: طی۲ روز آینده دما به طور متوسط بین چهار تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می یابد، ضمن آنکه انتظار داریم رگبار و رعد و برق در دامنه ها و مناطق کوهستانی از شدت بیشتری برخوردار باشد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان به وضعیت هوای استان طی دو روز آینده به تفکیک نیز اشاره و بیان کرد: برای روز سه شنبه آسمان استان کمی تا نیمه ابری، بتدریج افزایش ابر ، وزش باد و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق ( بویژه بعد ظهر و شب پاره ای نقاط شدید پیش بینی می شود.

هادی نژاد اضافه کرد: آسمان استان روز چهارشنبه نیز  قسمتی ابری تا ابری و مه آلود ، کاهش نسبی دما ، وزش باد و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق ( پاره ای نقاط شدید) و گاهی کاهش ابر پیش بینی می شود.

هواشناسی گیلان در جدول پیش بینی خود گرم ترین ساعت روز دوشنبه  را در استان ۳۱ درجه در فومن پیش بینی کرد و امروز لاهیجان و لوشان نیز با ۱۵ درجه سانتیگراد کمترین دما در استان را به خود اختصاص دادند.

بر اساس جدول  پیش بینی هواشناسی گیلان دمای رشت نیز امروز بین ۱۷ تا ۳۰ درجه در نوسان بوده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان هشدار داد :در زمان استقرار این سامانه جوی در استان؛  آبگرفتگی ، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها ، برخورد رعد و برق به زمین  احتمال می رود  از این رو شهروندان در بخش های مختلف باید مراقبت های لازم را انجام دهند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha